Tuesday, November 15, 2011

seringgit yang berharga

Assalamualaikum=)

Duduk dirumah bertemankan katil dan bantal memang satu perkara yang sangat memboringkan, tapi untuk keluar jalan-jalan adelah satu perkara yang menggunakan duit. So bila fulus tak ade ni memang nazak betul aku , nak makan kedai depan umah pun duk mintak kat mak .Malu lah nak mintak-mintak duit dengan mak ni , biarlah setakat 5ringgit nak beli jagung bakar sekalipun depan umah ni.Itulah!keje malas , ptptn pun dah kaut habis tinggal 7 hingget je dalam bank.

Cerita pasal duit ni kan, teringat pulak dua tiga hari lepas punya kejadian yang amat entah yang amat ape.nak kata malu tak jugak.tapi adelah geram sikit-sikit.,nak geram kat diri sendiri !

Haritu aku nak isi minyak skuter tuh,aku pun macam biasa seluk poket jeans ni,seluk semua jenis seluar yang ade sebab aku selalu letak duit gitu je.seluk2 jumpalah 5 ringgit ,perghh..duit cukup-cukup nak isi minyak,then aku ajak yana pergi isi kat stesen minyak,ingat lepas tuh nak singgah borak rumah anis. dia pun pergi melenggang gitu je tak bawak pun purse .

bila sampai kat stesen minyak tuh terus suruh abang minyak tuh isikan.lepas siap isi aku pun bayarlah terus n bawak moto tuh.tiba-tiba abang minyak tuh panggil,dia cakap duit aku ade yang koyak.boss dia tak nak duit koyak.

GILA! aku ade duit tuh je yang aku gumpal-gumpal dalam jeans tadi. Memang segan nak cakap yang aku dah tak ade duit lain. yana pulak duk gelak-gelak.sumpah tak lawak la mek na!geram aku.aku pun cakap nanti aku balik ambik duit.dahla jauh weh masuk pekan rantau panjang,gatal nak pergi jauh sikit stesen minyak kononya.

lepas tuh memang balik jelah.yana pun cakap dia nak sedekahkan aku seringgit tuh.geram betol aku tak check betul-betul duit tadi.abang tu pun sikit je koyak saje je nak buat aku malu.tapi tak adela malu sangat,cuma geram kena patah balik rumah je.malu tu sikit je.betul sikit je.dalam perjalanan tuh aku duk seluk-seluk jeans.yana pun duk tanya apehal.mana tau tiba-tiba ade rejeki nak jumpe sehinggit dalam tuh.seluk seluk ada 20sen je.ikut hati aku nak tanya yana ade tak 80sen dalam poket dia.tapi hasrat tu aku lupakan je.nanti tak pasal-pasal kena gelak

jadik bila nak pergi mana-mana bawakla duit lebih.tu pun kalau ade duit lebih la.kalau ade cukup-cukup macam aku tuh kena la lebih cool dari biase.Sampai waktu sekarang dalam purse ak ade duit seringgit yang koyak tu jelah.memang dah tak ade dah jeans yang patut aku seluk.aku perlu seluk poket orang lain agaknya sekarang.

5 comments :

Cik TeN10 said...

Lol..aku penah wehh beli makanan kt kantin.. Mak cik tu pulangkan duit seringgit yg dh koyak tp dicantum balik lekat ngn selotep! Esoknya tu aku pi beli mknn aku bayar balik ngn duit tu.. Aku selit celah duit lain so mak cik tu tak perasan.. Haha

Cik TeN10 said...

Lol..aku penah wehh beli makanan kt kantin.. Mak cik tu pulangkan duit seringgit yg dh koyak tp dicantum balik lekat ngn selotep! Esoknya tu aku pi beli mknn aku bayar balik ngn duit tu.. Aku selit celah duit lain so mak cik tu tak perasan.. Haha

Anisa Hang Tuah said...

sayangilah duit anda

fiezah91 said...

hahaha. lain kali ko bwk syiling wei jadi tak la kena mcm tu.kehkehkeh

pst, aku pun tgh kering jadi tak nak gelak ko lebih2.nnt kena kat aku balik. fuh.x sanggup

diana said...

ekekek...
dah tahap kritikal dah kepokaian si echah ni..ekekeekek