Monday, November 28, 2011

Pedoman, Nora feat VOU(voice of umi)

Assalamualaikum=)

Layan lagu ini memang best juga ye. Suara akak nora yang sejuk sejuk hati je dengar ditambah lagi dengan suara budak tecik comel je . meh layan meh.



Seyes lagu ni memang syahdu je kan. patutlah dapat lagu nasyid terbaik AIM. Kenapa entah nak menangis je dengar lagu nie. Lirik dia sungguh bermakna ;

Roda waktu tak pernah menunggu
Pergi terus berlalu
Segala dosa segala belenggu
Sesal menikam jiwa kuhiba, terasa
KebesaranMu… Lantas kutadah, berdoa

Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah jalan yang kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila kumenjauh,
Kembali ke pangkal jalan

Cahaya rahmatMu menyinar bahagia
Syukur hatiku rasa
Bergetar tubuh kusebut namaMu
Yang Maha Esa, Maha Pengasih Penyayang
KurniaanMu lantas kusujud, bersyukur

Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah, jalan yang kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila kumenjauh,
Kembali ke pangkal jalan

Oooooooooooo……

Biar pedoman ini
Berkekalan dihati, selamanya
Pengubat jiwa, penyinar bahagia
Inilah kasih yang kita damba.


10 comments :

Anisa Hang Tuah said...

best lagunya,,

diana said...

lamanya akak tak dengar lagu2..
nak buat post ada lagu2 jugak la..:p

DuniakuAbstrak said...

*lap hingus

aLya maNip said...

lirik dia betul2 menusuk kalbu :-)

KhaiRin said...

slalu dgr lagu ni time maghrib..

Papa Mifz said...

tak ponah dongar lagi raso nyer lagu nih...

Solihin Zubir said...

syahdunya dgr..

lirik pun bleh tahan mendalam..

✿ Myra ✿ said...

1st time dengar lagu ni! lirik dia best ;)

Aishah Zin said...

anisa - :) kan?

akak - hahaha.post maisara nyanyi la sis.;)

ayul- flu ke?

sis alya- kan?hhuuu..suara nora tu yg comelcomel sangat.syahduuu

khairin.huuu..ecah dgr time teringat nk dgr je.hehehe

papamfiz-silakan dgr ari ni.huuu

solihin- kan.syahdu je

myra- lirik dia bermakna.:)

MiMiEy :) said...

mimi tak pernah dgr lagi lagu ni. sekarang baru dgr.

memang syahdu. rasa sedih je bila dgr.