Saturday, October 8, 2011

dia pemegang rahsia ; diari

Semalam , saya terjumpa diari lama berwarna ungu. Terus saya capai dan buka helaian demi helaian. Debu habuk diari mengotori telapak tangan sengaja saya biarkan. Lebih tertumpu pada isi dalam kenangan yang pernah ditulis pada satu ketika yang sudah lama ditinggalkan, dan mungkin satu ketika yang sudah dilupakan.



jujur. Sudah puas saya pujuk hati untuk melupakan segala yang sudah ditinggalkan. Biar terlipat kemas di satu sudut nubari. Tak perlu di usik. Tapi kenangan itu bagai divisual kembali dalam benak fikiran.



ALLAH, terus tabahkan hatiku.




13 comments :

Cik TeN10 said...

bertabahlah wahai hati.. :)

sblm ni ko mmg tulis diari ea ecah ?.. xpe la simpan je la diari tu.. kenangan pahit manis yg penah kau lalui suatu ketika dulu.. sentimental value tggi tu.. jgn la sedih2 ea.. yg lepas tu biarlah berlalu.. chill k ! :)

DuniakuAbstrak said...

walau tak boleh hapus, penguasaan minda melebihi emosi harus kekal maintaian

JIJI YU said...

hati tu kecik je..tapi macam macam rasa ada

zati embong said...

kita x bleh tipu hati kita,sabar k echah.

ecah mashuri said...

tin-tidakle tulis sgt.jrg2 jugak.yup2 thnks syg.xnak sedih dah.promise:)

ayul-aku mmg sllu mantain le.tp pmpuan.kdg2 nk jgk sedih.hahah.tp ak akan lbh kuat lps nie.btw,thnks ingtkn ak:)

ji-yup.indah btul setiap ciptaanNYA kan.hati yang kecil sebegitu boleh menyimpan berjuta rasa.

MiMiEy :) said...

sabar ye kak

sedih pulak baca entry akk wlwpon ringkas je

aLya maNip said...

kadang seronok bila dapat baca balik kenangan lama tapi kadang menyakitkan. tapi ingat, pahit manis apa yg kita pernah lalui tu yang akan ajar kita betapa bermaknanya kehidupan ni..

chill ya syg :)

diana said...

peghh!!!ecah..
akak rasa macam baca novel pulak walau entry ni seciput je..
heheheh

ecah mashuri said...

jat-tipu tu xboleh.tp bg dia tabah sikit pn jadilah.

mimie-HAHA.sedih ke?kalo mimi pn da sedih,akak apetah lagi=)

sis alya-thnks sis.oke no hal.akan sllu ok.

akak diana-hahahahahah..tgk le sape neh.bnyk tau bakat2 terpendam ecah belum akk tau:D

fiezah91 said...

huyooo ayat ko cah. rasa terawang-awangan lak ni. hahaha.sejak bila ko reti menulis mcm ni wei? hoho

CIK TOM said...

ya Allah tabahkanlah hati adikku, ecah untuk menepuhi segala dugaan mendatang...forget the past n move on dear!!

ecah mashuri said...

fiezah-weh!bru tau keeeee?huhuhuhuhuh..tu bru sikit tuh:p

sis-amin.aminnnn...thnks sis!!jnji x mcm ni lg=)

Mama Gee said...

diari mama dulu2 semua sudaa kena bakarr...huhu