Friday, June 17, 2011

perbezaan antara mee lidi dan penyapu lidi.

assalamualaikum=)

tadi baru balik dari beli barang dapur.semester ni kiteorang masak laaaa*bangga+riak+takbur;p*.tibe-tibe kinky nih mengidam nak makan mee lidi.siap sedia mengerah tenaga janji untuk masak mee lidi.esok kan cuti.dah dia pun sanggup nak masak.kiteorang ikutkan la.kang kempunan aku tak tau.HAHA.

mee lidi nih la yang dia nak beli.kat supermarket pun tak de.aku pun tak pernah-pernah makan mee lidi.tapi kinky cakap orang ganu memang selalu makan.so kiteroang cari seluruh pelusuk bandar machang nie.kedai-kedai runcit pun si kynki cari,semua takde.adoii..kempunan laaa kiteorang.lepas tuh kiteorang pun pegi kedai dekat dengan u nih.kire kedai last ah.kalau takde jugak.nak goreng nasik jela pagi esok.tapi oleh kerana nak makan jugak.huhhh!!!APEEEE PUN TAK BOLEHHHH.

.semua dah penat menjalankan misi pencarian mee lidi.jadik aku ngan katy pegi kedai depan tuh.

katy:makcik.mee lidi ade tak?

makcik kedai:dah habis dikk.

pakcik kedai(suami makcik tuh kot:eh.adik ambik laa.ade yang dah diguna tuh.ambik je.*sambil tangan menunjuk-nujuk kat bawah lantai)

sesaat kemudian.aku dengan katy berpandangan.mee lidi duk bawah lantai???MENARIKKK.

pakcik tuh terus bergegas ambik mee lidi yang dimaksudkan.ghupenyaaaa..diaorang dah salah faham.ingatkan kiteorang nak beli lidi penyapu..aiyorkkk...

mase tuh katy cuba nak cakap yang kiteorang bukan nak lidi penyapu..tapi makcik tuh bersungguh benar nak bagi.dia hulur kat aku.aku pun pegang katy.nak gelak tapi tahan jelah.yelahh.pakcik tu tau yang kiteorang ni student.aku pun macam pegang katy tak bagi cakap yang nak mee lidi.takut diaorang malu lak.sebab dah baik sangat nak bagi lidi tuh free.HAHAHAH.kelakar gilaaaaa...katy pun kuar nonong je ,aku syak dia kuar untuk gelak.

aku:eh.pakcik.takpolah.tak payah la kalau takde lidi,nanti cari kat lain.

pakcik kedai.:ehh..ambik.ambikk laa.pakcik tak guna sangat.

aku:errr..segan nak ambik free2 nih(ayat backup padahallll nak cakap yang nak meee lidi!mee lidi la pokcikkk.meeeeee.)

makcik kedai:kalau adik segan bayarlah 50 sen.kira makcik jual.boleh?

aku:errr...*terus ambik duit n bagi kat makcik n pakcik tuh.pegang lidi.cakap time kasih.dan cabutttttt....

aku masuk dalam keta hulur lidi kat member-member nih diaorang gelak.wehhhh...curi kat mana lidi nihhh...satu kereta gelak guling.HAHAHAH.

missunderstand yanggggg....nak cakap takut kecik ati.tak cakap dapat lidi.heeeee;p



pagi esok kite rebus lidi nih buat mee goreng berlidi.boleh?;p

35 comments :

Anonymous said...

hahaha. kelaka2
esok boleh la pkai lidi tu wat tibai langau :D

sugar2 kapas strawberry said...

hahaha..giler kelakar!

ecah mashuri said...

@anon aka qylla.HAHAHH...berguna gok lidi tuh kat umah sewa kitoo.;p

@cik linn.HAHHA..tula pasal.adoii

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hihi...ada nama lain ke mee lidi ni?kelakar la

M a W a D D a H said...

hahahaha...adik beradik lidi...tp xleh mkn...

Secretpinky said...

Hahaha...mee lidi vs saket perot

soffea said...

hahahaaa.. lawakkk la echahh.. agagaaa~

wellll... blog baru.. merahhhh.. i likeee :)

Cik TeN10 said...

ohh mee lidi ? 1st time dgr.. kire mknn tradisi org ganu ke nih? kna soal siasat incik bf nih.. kih ^^

tp kn.. mee lidi ni nmpk rupe mcm satu jenis mee kt jepun ni.. ape nma aku xsure plak.. tp mcm penah nmpak kt kedai

DuniakuAbstrak said...

(--")

Anonymous said...

HAHAHAHA macey sedak jah !

aLya maNip said...

hahaha..kesian plak jadi cmni..lepas ni bleh la masak pnyapu lidi tu je..ngeeee

wa khairul onggon said...

hehehehe... nak wat camana kan.. kecik ati kang dorang :P

IMANSHAH said...

kahkah..kalau masak penyapu lidi tu pun sodap

James Alexander said...

mungkin lidi tu ade dua function... boleh goreng atau boleh diguna buat penyapu...

musti pakcik tu kreatif dpt cipta benda baru cenggini...

Ezzah samsudin said...

Hahhaa.. Ada2 jelaa...

YOUsoF said...

Pastikan korang rebus tu cukup lama ok, baru lembut nak dimakan.. ;DD



Ingat² pakcik tu gurau² je hahaa

aLieF si Muncung ManiS said...

haha..bagus la echah ni...pandai jaga hati org..elak pakcik tu daripd malu..bagus2x..tapi,,boleh guna penyapu lidi tu utk sapu bilik..huhu

diana said...

hahah..
kelakar la cerita echah ni..hilang penat akak..kunyah la lidi penyapu tu sorang sikit ye..
heheh

d_LA said...

hahahaha...lawak la pakcik tuh..ingatkan dia nak gurau ngan echah rupanya slh dgr.
cer rebus lidi tu jd mee lidi x..

Pinky Pixie said...

huahua.. bagus la korang menjaga hati mereka.. punya la cover tapi kne bawak balik juga eh.. hihi

Pinky Pixie said...

huahua.. bagus la korang menjaga hati mereka.. punya la cover tapi kne bawak balik juga eh.. hihi

maCy said...

ahahaha.

tapi xpela. swit pkcik tu atleast dia nak mbantu :)

sarah-najwan said...

pok cik xdgr mee..dia clear dgr..LIDI..

xpo..lidi banyok guno dik..boleh wat sapu karpet kalu xdok vakum..boleh wat katok lalat..heehe
wat hambat kucin..letak bowh pitu time male2 agar cik TI xmasuk..

iwan_dextrous said...

leh plak mcm tu ea..hihihih

::p0t pEt iLa:: said...

hahahaahah..penyapu lidi pon boleh la....hahahah

Aida Azryn said...

LOL. haha.XD penyapu lidi pun boleh?:P

saiazuan said...

beza dia leh mkn ngan xleh mkn jew. huhu

ahsfantasy24 said...

hahaha..
yer la, jga ati pnye pasal en~
kte dlu pna g kedai rncit,
mntak nk beli mrcun bwg kt pacik tu,
last2 die p tmbang bwang, adoi~~~

saharinasaharudin said...

haha,lawak je.nk mee lidi,pacik bg pnyapu lidi.hehe.xpe,bleh guna sapu umah tu :)

adan said...

kah kah kah kah... saya yg membaca ni ikut korang gelak guling2 gak.. ahahaha... murah sungguh hati pakcik dan makcik tu... semoga rezeki mereka bertambah-tambah..

korang makan jee la "mee lidi " pemberiaan makcik tuuuu.. 50sen je.. murah tuuuu.. ehehe

Rtp Farra Arisha said...

oh mee lidi. first time arisha tak tau jugak, but i ask my mom and she said i've taste before this. hehe :))

Raden said...

hahah!! apsal baik sgt hati tuh ?? cakap je la nk MEEE bkn penyapu! kn da rugi 50 sen

shameel Iskandar said...

hahaha, lawak betul. mee lidi dgn penyapu lidi pun xleh nak beza.

The Crow said...

Ahahaha... adeh.. apo kono la pokcik tu. Mee dengan lidi kan jauh bona bezo nyo. keh3..

Echah jgn masak lidi tu. nanti spital. koh3..

(^_____^) echah!

nini said...

hahahahha.....amik jugak penyapu lidi tu...=p siap bayaq 50 sen lagik