Friday, March 4, 2011

setiap apa yang berlaku pasti ade hikmah.percayalah!

assalamualaikum..
selalu kan kita dengar ayat tajuk tuh.apa yang berlaku pasti ade hikmah disebaliknya.selalu sangat.aku pun dah rasa macam kalau sedih ke apa ke.mesti kawan aku nasihat gitu.memang ayat wajib lah.sabar ek.pasti ade hikmah ape yang berlaku nih.mesti ade kan.aku pun guna ayat modal sama je.pasti ade hikmahnya.

yup.aku percaya dengan kata-kata ni.everything happens for a reason.jadik tak perlulah kita terlalu memikirkan atau mengeluh kenapa jadik camtuh.macam nak menyalahkan takdir kan.serius tak elok macam tuh.kalau terrr mengeluh pun.cepatlah sedarkan diri.pang pang pipi sikit-sikit.heeeee.

kawan aku pernah cakap."ALLAH SWT tak akan ambik sesuatu dari kita melainkan ia memang tak sesuai dengan kita dan nak menggantikannya dengan perkara yang lebih baik."betul tuh.aku terpujuk dengan kata-kata tuh.jadi no regret.kalau jadik apa-apa lapangkan minda.buat-buat tak tau.ingat.DIA sedang menguji kita.tandanya dia sayangkan kita.:)

lompat dengan laju tak bermakna akan jatuh.tapi tak mustahil tidak tersungkur.
bahagia dan gembira tak bermakna akan selalu ketawa,mungkin ada tangis di hujungnya.

pernah aku tulis pasal seorang kawan aku dalam blog ni.tentang sesuatu yang dia hilang.tapi sekarang dia mendapat yang lebih baik.serius baru aku rasa.erm.mungkin tu hikmahnya.:)



#sebenarnya entri ini lebih kepada peringatan kat diri sendiri yang selalu je mengeluh.merepek..selalu cakap.kenapa macam ni terjadi.kenapa tak macam yang diharapkan.jadi aku tulis supaya aku tidak lupa.kadang-kadang boleh je nak mengeluh ecah.tapi jangan selalu-selalu.hhuhuh.


33 comments :

hamzah ian said...

alahai

JIJI YU said...

yg part menggantikan dgn lebih baek tu mmg betol..ehehe..

iwan_dextrous said...

mengeluh tu musuh dalam perjuangan.hihiih

IMANSHAH said...

selalu je mengeluh dalam diam..hurm,

Kimie Hashim said...

aku nangis baca entri ko chah..
seyez..hmm..
mmg sesuatu yg blaku tu atas kehendak Allah, dan dia tahu yang terbaik untuk kita..

Kimie Hashim said...

aku nangis sbb aku try af aritu, x lepas..
malas nak crita..
frust 2,3 mggu sbb x lpas stage 3..

KUREKURE COMEL said...

Kdg-kdg kita berdoa utk KUAT tp knp bnyk DUGAAN, kdg-kdg kita minta KETENANGAN tpi MASALAH y timbul, kdg-kdg kita minta KEBAHGIAAN tp KEKECEWAAN y dberi sbnrnye DUGAAN mjadikn kita KUAT, MASALAH mjadikn kita BERFIKIR, KEKECEWAAN mjadikn kita TABAH.....

DuniakuAbstrak said...

dah LaLi

diana said...

hari2 akak mengeluh..

Rina Rossoneri said...

penat
letih
sedaya upaya xnak mengeluh
tapi penat
penatttttttt

selalu fikir apa hikmahnya,pastu otak pun 'ooo kalau kita dpt itu mesti ini yg jadi,jadi kita xdpt ni sbb dpt elakkan bnda buruk'..
selalu fikir nk sedapkan hati macam ini lah..hehe

Cik TeN10 said...

betul3..aku sokong echah!! yeahh vote for echah !! tbe2 je..

LehaMY said...

betul3. huhuh . walaupun lambat hikmah itu datang , tapi InsyaAllah hikmah itu akan datang ~ =D

Abang Jonni said...

senyum-senyum selalu chah...

iqbalsyarie said...

Iya. agree :) semoga sukses selalu dan sentiasa bersemangat tinggi

lea said...

always think +ve k :)

zati embong said...

a ah betul,kdg2 malas mahu hepi sgt,sbb takut akan menangis after 2.

echah mashuri said...

@hamzah ian
mejahh.ingt gak ko ngan blog ak yek.

echah mashuri said...

@JIJI YU
jolo doh.ehhehehe

echah mashuri said...

@iwan_dextrous
pehh.suka ayt ko iwan.:)

echah mashuri said...

@IMANSHAH
samalah kita cikgu:)

echah mashuri said...

@Kimie Hashim
pehh!kimie,ko sbr ek.ramai agi tau yg kcundg masa first2.ko dah stge 3 dah.maknanya ko kena bangga tau.xsemua yg dpt walaupun harapan dia macam ko gak!dah2 xyah nngis.sebab thn2 depan still adekan.kalau xde af pun realiti program yg lain pun bleh:)

echah mashuri said...

@KUREKURE COMEL
mina syg!!!thnks.senyum baca komen ni.:)

echah mashuri said...

@DuniakuAbstrak
buku lali?;p

echah mashuri said...

@diana
mengeluh dgn perangai maisara ke?eheheh

echah mashuri said...

@Rina Rossoneri
rina.same goes wih me dear!eee...xboleh kalau xngeluh2.-_-

echah mashuri said...

@Cik TeN10
nyempt je .afudi ak.huhuhu

echah mashuri said...

@LehaMY
betul dear.sokong!:)

echah mashuri said...

@Abang Jonni
huhuh..ak gelak pun ade bro.

echah mashuri said...

@iqbalsyarie
:).thnks iqbal

echah mashuri said...

@iqbalsyarie
:).thnks iqbal

echah mashuri said...

@lea
thnks dear:0

echah mashuri said...

@lea
thnks dear:0

echah mashuri said...

@zati embong
huuh,2 la jat.