Thursday, March 24, 2011

hak kerajaan

assalamualaikum.
ini cerita 8tahun yang lampau.

.ceritanya begini,mase kelas tambahan cikgu ade bagi buku latihan yang bercop hak kerajaan dah.kira cikgu suruh salin dalam buku je.jangan conteng-conteng buku latihan tuh.tapi aku degil!sebab buku tuh warna pink.jadik sangat cantik.aku pun dengan bangganya menulis nama aku kat buku tuh.-_-

lepas tuh.tak lama lepas tuh.aku kena panggil dekat cikgu kauseling.aku macam terkejut.apekahh..aku ade buat salahkahh?cikgu tau ke yang aku curi benih bunga sekolah balik semai kat umah?

google.

masuk je bilik kauseling,aku tak sangka bilik tuh cantik sangat.lepas tuh ade aircond.sejukkk.best.kalau tau mahunya aku jadik pembimbing rakan sebaya.dari jadik pengawas yang naikkan bendera mase lagu negaraku.bosan!

pastuh cikgu A(bukan nama sebenar) pun ajak aku duduk.then dia bagi aku sejuta nasihat,.aku pun pelik.padahal aku tak pernah ponteng kelas.baik.tawaduk.

lepastuh cikgu kuarkan buku latihan yang aku tulis nama tuh.pergh.nak nangis masa tuh.lepas tuh cikgu A tunjuk tulisan dalam buku tuh.terkejut tapir aku.aku conteng nama je.tapi contengan lain banyak gilaaa ditulis.yang paling aku ingat.

ABAH SEMAKIN MENEKAN.DIRIKU YANG MAKIN BERKEMBAM.

ape maksud tuh?sesuai ke untuk budak sekolah macam aku nak paham maksud dia.entah budak manakah yang tulis macam tuh.umur 12 tahun tuh..serius aku nak tau sapelah empunya tuan tulis tuh.

aku memang tak mengaku ah.cikgu saiko aku pun aku tak iyakan.sebab betul bukan aku.ape biol sangat aku.tapi memang peel aku tulis nama.kerusi sekolah dan meja sekolah pun aku tulis,nanti tertukor.

akhirnyaa aku menangis.dan cikgu pun lepaskan aku.aku harap sape yang menulis tuh cikgu dah dapat tau..walaupun aku tak tau sape dia.aku harap dia ok je sekarang.

dan untuk aku.pengajaran adelah.jangan duk gelenyar nak mengaku barang orang macam hak sendiri.-_-



*ampun tak dapat bw seperti biasa.aku perasan sibuk kejap.;p

47 comments :

soffea said...

oooo.. suke mengaku hak kerajaan tu hak echah mashuri ye?? hehee :)

nakal gak echah time skolah dulu ye. curi baja ye. ayokkk.. haha.

kenangan kan :)

Mario said...

tula...degil sgt tu...ekeke

aLya maNip said...

puyoo..umo 12 tahun da pandai luah2 kat buku teks..lepas nie echah kene gie cari balik org tu..hahaha

Abang Jonni said...

oooooo... curi biji benih eaaaa... repot cikgu... huhuhuhu..

diana said...

tu dia ayat..
berdiri bulu roma..
mesti dia tu sekarang dah jadi penulis novel..novel lucah la..
heheheh
kretip!!

zati embong said...

haha,jat x faham maksud ayat yg dia conteng 2.huhu.apekah yg dia merepek.

AiDa AzRyN said...

busy hape tu?:P

Rina Rossoneri said...

errrrrr adakah ayat tu pasal hidup dia??harap2 tak, harap2 cuma ayat dia ambil dari buku...sgt ngeri baca ayat tuh

echah mashuri said...

@soffea
huhu..curi benih la sis!kenangan mase sememh.huhuuh

echah mashuri said...

@Mario
bro!ak xdegil la.ehheeh

echah mashuri said...

@aLya maNip
erkk...siapakahh ituuu..rasnya xterjumpa dah;p

echah mashuri said...

@aLya maNip
erkk...siapakahh ituuu..rasnya xterjumpa dah;p

echah mashuri said...

@Abang Jonni
hahaha..alaaa..benih tuh xmenjadik pun.sebab curi agaknya.ahha

echah mashuri said...

@diana
hahaahha.!ishh..akak...jgn ar jadi penulis novel lucah.xlaku.baik jadi pengarah cerita lucah.ehehe

echah mashuri said...

@zati embong
entahlaaa jat!dia ade prob kot.tp mcm xmunasabah untk budak berumur 12 thn

echah mashuri said...

@AiDa AzRyN
busy asemen yang:)

echah mashuri said...

@AiDa AzRyN
busy asemen yang:)

echah mashuri said...

@AiDa AzRyN
busy asemen yang:)

JIJI YU said...

hurm chah..mmg mu layok doh ni jadi anok murid aku..sumaxx parop jgk..

KUREKURE COMEL said...

hahaha....mina suka conteng dgn liquid....perhhhh...


siap buat love....segal gile....


agak2 echah dpt cari tak sapa yg conteng tu...hihihi...

Raji berkata said...

ah ak taw sape buat..
baik kau mengaku
hahaha ;D
memang lah dh mcm style polis pula ckgu tu siap saiko2 ;P

The Crow Empire said...

wuU~ ayat tu macam menyeramkan lah. Agak2 apekah maksud berkembam tu ek? crow nak tau sangat. Ke berkemban? keh3..

WoO~ kite same la echah. Crow pun pengawas. Tapi crow tak tarik bendera. Sebab crow ketua. koh3.. Jangan tak caye.

(^___^)

lea said...

apa maksud ayat tu? hahaha

Wan Hafisah Collection's said...

huish sapela fitnah ko echah ek..
kejam gak ek mereka2 zmn sklh dl..

sabar cah..
ko baca entry ni sure ko phm apa yg akak phm apa yg ko rase.
ko phm tak??

hehehe
http://akusertajiwabisnesku.blogspot.com/2011/03/bisa.html

- GC - said...

eee... sapa yg tulis tu eh???

Lilyel said...

Salam.

Saya tengah buat survey pasal blogging untuk kertas projek saya. So, kalau berkenan sudilah isi questionnaire di bawah ini. Thank you so much 

https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&pli=1&formkey=dGlZbzRKVmtxWWhPOWt3c0hIdzF5T0E6MQ#gid=0

Salam,
Lily
Note: Sila abaikan jika anda bukan pelajar IPT. 

Fariq said...

sama cam crow.. tertanya2 apa makna berkembam tu?? ade mcm berkemban ke.. hehe..

*ayat kak diana terbaik.. novel lucah terus.. :p

mR.sYaH said...

haha.. kalau aku xtulis nama tapi lukis trademark.. kat mana je aku singgah.. aku akan tgglkan trademark.. kt uitm pun ada.. keh3..

echah mashuri said...

@JIJI YU
haha.tula.mu ngaji biar jadik lec deh.;p
ak sokong kalu mu nk smbung ngaji.ehhehe

echah mashuri said...

@KUREKURE COMEL
AHAHHA..samelahhh kitaaa;p

echah mashuri said...

@Raji berkata
AHAHHA...entah apeeelahhh...ak nak buat gitu?maksud lucah pun ak xtau mase tuh.haahaa

echah mashuri said...

@The Crow Empire
entahla..berkembamm?pelik sgt pbunyinyaa..erm.percaya2.nampk mcm ketua pgws.heheh

aNiS aNiSa said...

hehe,,sian dy...

xpasal2 terpksa mnanggung apa yg xbuat..

kisah dlu2 kan..skrg da xcmtu kan??=)

entry best : Egokah lelaki??

Sogeking Kun said...

alahai,sampai skang pn xnak ngaku lg ko yg tulis?..ngaku2 je la..dah lama dah pun..cikgu tu pn dah lupa..haha

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

hobi baru ke babe..
i like it!! haha
dlm hati <<--padan muka! hehe

Yann Mazian said...

berkembam tu apa maksudnya ecah?

echah mashuri said...

@lea
hee.entahlaa dear.

echah mashuri said...

@Wan Hafisah Collection's
entahlaaa akak.bior la dia.ecah kool je;p

echah mashuri said...

@- GC -
entahlaaaa wehhh..kompius gak ak.

echah mashuri said...

@Lilyel
dah siap!:)

echah mashuri said...

@Fariq
ahhahaha....entahla fariq.kembam nak mandi kot.;p

echah mashuri said...

@mR.sYaH
trade markkk?apekahhh trademad kamuuu;p

echah mashuri said...

@aNiS aNiSa
ish.xbuat ah.huhuh

echah mashuri said...

@Siti Nur Fatimah Mohamad Ali
hobi pe weh;p

echah mashuri said...

@Yann Mazian
entahlaaa sis.ecah pn xpasti

echah mashuri said...

@Sogeking Kun
wehhh.bukan akuuu la wehhh..ak pang kang;p

Shazmiey Abdurahman said...

hahah! buku kerajaan ehh...eh,tapi macamana rupa buku kerajaan tu eh?