Saturday, February 12, 2011

ragu dengan cinta.

seorang kawan pernah berbual dengan aku mengenai kepercayaan dalam percintaan.pergh.ayat !percintaan tuhh;p...ok-ok in bukan entri pasal cinta.tapi ramai orang cakap.eh.laki sekarang tak boleh caya sangat,pompuan sekarang pentingkan duit je.ramai yang cakap mcam tuh.tipulah kalau aku cakap aku salahkan lelaki seratus peratus.sebab kadang-kadang pompuan pun banyak cekadak dalam bercinta.ye dak?tapi akulah yang banyak cekadak tuh.orang lain aku tak tau.wuwuw.;p.

bagi aku.benda nih selalunya aku tengok dalam kalangan member-member,kalau yang pompuan ok.yang laki pulak buat hal.curang lah.egolah.tapi kalau lelaki nih dah bagus.kira pakwe contoh 2011,pompuan pulak suka buat hal.keh-keh.jadi aku rasalah.betul orang cakap kan.kite saling melengkapi.kalau dua-dua perangai cam ape tahh.sampai bila hubungan tuh nak bertahan.kalau dua-dua baik.nanti takde masam manis lak dalam percintaan tuh..perghhh..gituee statement aku.

sebenarnya kawan aku.dia ada suka seorang lelaki.pastuh lelaki tu pun dah pernah express dia punya feeling yang dia suka kat kawan aku tuh.tapiii.masalahnya kawan aku dah macam tak percaya laki langsung!sebab dia dah kena dengan lelaki.ah.jadik.aku pun tak tau bila dia tanya aku.tapi kalau aku pun aku dah berhati-hati dalam hal nih.yelah.dah pernah kena.so bagi aku buat rilek je dulu.kalau ade jodoh adelah.kalau tak ade nak buat macam mana.pergh.gila redha je ayat.

jadi aku cuma boleh cakap.kalau nak sayang orang jangan terlalu sayang.jangan terlalu percaya.nak bercinta boleh tapi kena simpan gak sikit ragu-ragu buat bekal takut jadi ape-ape.jangan terbang terlalu tinggi,sebab kalau jatuh sakitttt.

semoga berbahagia semua kawan-kawan aku.ikhlas dari kawanmu yang tengah duk cari kebahagiaan dalam perpisahan.:)

30 comments :

bajiku shefi said...

to ur fren--> be strong girl..(^__^)

sy sendiri pon mengalami masalah sama. fobia ngan cinta. payah nak percaya pada cinta..payah nak pcaya pada laki disebabkan pngalaman lalu....

sampai sekarang saya tak kaple. cukuplah teman tapi mesra shj..=)

miaa spungen said...

jangan brcinta slgi kite tk pasti kan..

echah mashuri said...

@bajiku shefi
erkk..teman tapi mesra mmg best.tp takut terjatuh cintakk jugal;p

echah mashuri said...

@miaa spungen
betul2..sokonggg

laskar rainbow said...

yewww betol..bila dah bercinta. jangan terlalu mencintai..mencintailah Yang Maha Kuasa lebih dari segala2nyaaa..

diana said...

peghhhh!!ayat last tu...
akak baca sambil bayang kan echah tengah buat muka shahdu..
senyum pun buat yang senget sebelah je..

aLya said...

betol2..prepare 4 da worst. alya pon penah rase cmne sakit 2 sbb tlalu bharap. now, da almost 5 bulan tp still xleh get over. hope kawan echah akan dapat buka hati terima org len nnt :)

iwan_dextrous said...

semua yg berlaku mesti ad hikmah...biarpun kita yg buat keputusan tapi tuhan yg menentukan...ap pun kita kne tabah..x leh nk describe sume laki or pompuan juz mcm tu je kn..so kne pikir bek2 sebelum buat keputusan...

JIJI YU said...

aku salu kena reject..ahaha..macam2 alasan deorang bagi..koya jah ni..

echah mashuri said...

@laskar rainbow
setujuuuuuuuuuuuu...heee..loike comment kmu;p

echah mashuri said...

@diana

heeee,perit nk sebut ayt last.wuwuwu

echah mashuri said...

@aLya
erkkk..sabo k dear.nnti klau dh ade pgnti bru best;p

echah mashuri said...

@iwan_dextrous
brtul.mgkn nk tmukan kite pd yg lbh baik

echah mashuri said...

@JIJI YU
cehhh,nipu ah ji,xdopore akn tolok demo.uhhhuu

eVy-D-YaNa said...

setuju..

jgn simpan hrpn terlalu tggi...sekali jatuh mmg sakit!

huuu~


Talk of A Soul

echah mashuri said...

@eVy-D-YaNa
heee..betul2

nur aisya humaira said...

jdi single laa bagus chah..:)

alexa yussida said...

ssh bercinta dgn manusia..wuwuwuwu

d_LA said...

wat solat istikharah..doa byk2..kalo dh jdh xkan ke mana..heheh..bercinta ni byk dugaan tp jgn hilang akal kerana cinta..so, kene hati2 ^__^

Abang Jonni said...

huhuhuhu... dahsyatlah ko ni echah.... bley jd pengacara semanis kurma.....

respek aku.... respek...
huhuhu...

Solihin Zubir said...

paling tak suka sekali, statement "lelaki semua sama!" haish! ni yg nk marah ni..
salah pakwe dia, satu dunia lelaki kena? x adil.. kan..? ;-p

echah mashuri said...

@alexa yussida
heee.pastuh nak bercinta ngan apee?;p

echah mashuri said...

@d_LA
heee...betul3.nanti nak cakap kat dia.

echah mashuri said...

@Abang Jonni
ahhaha..mana bolehhhh..kena pelangkung dengan ustzah bahyah.kekek

echah mashuri said...

@Solihin Zubir
erkkk..err.errr..ye3.tak nak cakap dah pasnih.ekkek

Muhammad Burn said...

act, cinta tu bkn mainan.tp satu prasaan yg suci. btl cinta ad kaitan dgn nafsu, kalau x minat seseorang, x mungkin dpt cinta sepenuh hati. BUT jgn jdkan tu perkara utama. perlu ada sbb lain utk cinta pd seeorang. cari kebaikannya. supaya, kbaikan tu dapat mengatasi segala kelemahan lain. dan lelaki dan perempuan adalah saling melengkapi. just pendapat aku aja, okeh.

soffea said...

echah :)
betul kan. bile setiap kali kite jumpa n bhadapan dgn pengakhiran kisah yg sama (dicurangi lelaki), memang akan buat kite serik. smpai satu tahap, perasaan percaya terhadap lelaki susah nak wujud balik. at last, redha aje.. sbb dlm kepala pk, sume lelaki macam sama! sis la yg pk mcm tu. haha. maybe sbb pengalaman.

but yeah, yg penting doa. mintak petunjuk Allah. semoga kita semua berjumpa dengan jodoh terbaik yg Allah dah tentukan. insyaAllah. aminnn~

echah mashuri said...

@Muhammad Burn
perghh..serius suka komen bernas nih!komen perfect:)

echah mashuri said...

@soffea
akak!tula..hehe.pengalamna mengajar kite.ye dak?;p,takpe nanti kalau ade ecah nak jaga betul2 dah;p

Fatin said...

cinta jangan terlalu memaksa