Friday, February 11, 2011

bukan sebab duit.tapi sebab sikap

assalamualaikum.
hari ni aku gigih sedikit buat tutorial.tapi gigih aku setakat gigih suam-suam.yeahhH!tapi ecah tetap boleh!!melayyuuu bolehhh!.sebenarnya aku semangat nak chatting dengan si comey sikit nih.tapi sampai sekarang tak boleh masuk ym.apekahhhh?
sebenarnya aku nak berkongsi sedikit cerita yang maha lucu lagi bijaksana.bukan dalam kategori mengumpat ye;p.memang amat bijak perlakuan-perlakuan itu.kalau korang rase sampai hati nak buat.boleh la cuba style nih.

best kan bila tengok kawan nak keluar makan kite pegi mengendeng kirim makanan jugak.kalau sakit ke ape ke boleh consider jugakk..ini idakkk..sihat bergaya lagik.mentang-mentang si kawan nih jenis sangat tawaduq dan sopan santun.tak berani nak kate tidakk.kalau kadang-kadang takpeee..nih memang selalu.haih.sanggup pulak kawan nih beratur panjang demi sebungkus nasik untuk si rajin mengirim nih.penat-penat bawak balik nasik.melantak punya melantak tak tanya pun harga makanan tuh berapa.diam tak berkutik.hanya dengar sendawa aje.tak ke best hidup macam tuh.low cost sungguh kehidupan dia.makan orang bayar.tak payah fikir malu ke ape ke.asal makan lepas kannn..esok pulakkk kirim lagi.dan lagiii..haihh..pesen orang macam nih pun ada ke?

tak kesian kat orang langsung.!ko tak tau ke budak yang kau duk makan duit tuh anak yatim?kau tahu kann hukum makan duit anak yatim macam mana.ke kau buat-buat tak tau?bila dia diamkan.kau pun diamkan.ishh..buat-buat tak ingat.lagipun esok memang nak kirim lagi kan?

ini aku dengar cerita benar.dia sendiri cerita kat aku.jadi jangan cakap aku fitnah ke apa.kesian weh aku dengar cerita dia.tolonglah jangan buat macam nih.kalau takboleh bayar cakap elok-elok.kalau rase sayang duit tak payah makan.kalau sekali je tak ingat bolehla cakap dia betul-betul terlupa.kalau dah selalu.paham-pahamlah.


kalau aku ada pokok duit macam nih.aku nak bagi kat kawan aku tuh.sian.nak makan pun takde duit.

29 comments :

iwan_dextrous said...

adeshh..boleh plak mcm tu...

PiNky@hEarT said...

uih..nak jugak duit berimbun cenggitu..boleh buat lap peluh skali..huhu

The Crow Empire said...

erk.. ni kes roomate ke? hehe.. Mungkin die alpa dgn tingkah laku sendiri. Kene di tegur tu takut perkara jadi keruh akan datang.

xpe2. Meh sy tegur. "Ewah3.. main order nampak? dah di belikan makanan tu. ha! pi la picit2 ke urut2 ke. Amboi3.." keh3..

(^____^)

Anati Soki said...

demm.. ada plak org cmtuh.. org cmtuh patot kasi kentot kat muka ja.. tak reti kenng budi n tak reti sdr diri namanya tuh.. :)
fllow mellow kamu

echah mashuri said...

@iwan.HAHA.org ni mcm2.

@pinky.kalaudapattt..perghh!

@the crow empire.bukan.kawan rumate.dah suruh dia cakap.mintak2 ok:)

echah mashuri said...

@anati soki.HAHA.kentut kat muka?;p.tp mmg tak patut kan.

S..U..D..@..I..S said...

echah lin kali cakap kat kawan tuh...
kirim air lioq tak main..sure dia faham...hhe

cintatehO said...

ishh manusia zmn skrg mmg biadap. x takut mati gaknye...sabo je la..

rossoneri said...

woooooo xmalunya manusia ituuuu

echah mashuri said...

@S..U..D..@..I..S
err..mmg jenis tak makan saman tuh.ehhe

echah mashuri said...

@cintatehO
tulaa..pelik jugak..=_=

echah mashuri said...

@rossoneri
erm.kalau dah macam tuh mybe dah masuk spesis tak malu.

Along Tapa said...

tula orang selalu cakap echah...duit bukan segalanya..tapi sekarang ni segalanya adalah duit..kan??

Gorengbaek - Peribahasa kita...patut ke tak kita tukor?

Hangit Habis dah - Kalo lebih-lebih ni, aku pun benci...

princess laila said...

echah..gtaw kwn echah tuh.. kne gak habak kat 'dy'..
kalo syg kawan (dy), gtaw. akhirat nnti dia gak yang kne tnggung..keyh :) wat semp0i jek

ngn org gituh..kalo nak g bli tuh. ckp jek tak bawk duit lbey~

shameel Iskandar said...

mcm2 manusia ni, rambut sama hitam tapi hati lain-lain.

Masa belajar kt usm dlu pun ada roomate sy lebih krg begini peragainya.

Rasanya lagi hebat , sbb dia sanggup x basuh baju berhari2. disimpan jer baju dlm baldi. bila sy beli sabun basuhm trus dia membasuh sampai nipis sabun buku tu. Mcm tulh selama setahun. Nk tegur takut terasa hati.

echah mashuri said...

@Along Tapa
yela.tp jgn smpai wt org gtu

shameel Iskandar said...

lupa plak, kg saya tak jauh juga dari tawang tu. naper yer. sy dok kt beris kubor besar

echah mashuri said...

@princess laila
heee..tula.dah suruh dia cakap camtuh.tp taktaulah.dia jenis senyap

Cik TeN10 said...

nih namanya amik kesempatan ats kebaikan org lain..org dh buat baik..pijak pulak kepala..adehh..ada jgak manusia spesies cm gini ea..

DuniakuAbstrak said...

ini saLah satu contoh sikap parasit tegar..keh3

tomato said...

hoho ,, best kalau ada pokok duit . buleh bagi semua duit .. :)

nur aisya humaira said...

uish2,akak pn pernah kena gak camni...nak mintak,tak tergamak...diam je laa...huhu

echah mashuri said...

@Cik TeN10
tulahh.siann pulak kawan ecah.

echah mashuri said...

@DuniakuAbstrak
yeyyyy!!ak dah berjaya mengumpat parasit;p

echah mashuri said...

@tomato
betul2

diana said...

manusia paling tak malu..
akak suka citer2 panas gini..
hahahah

echah mashuri said...

@nur aisya humaira
heee...ade kan akak?pelik betulll

echah mashuri said...

@diana
haha..tula akak.pelik jugak macam dah tak de duit sgt.ecah pun sukaaaa;p

d_LA said...

nt kalo nk bli nasi, senyap2 je..jgn gitaw kat beliau tuh..gtaw kat dla jer..hehe