Tuesday, February 22, 2011

diam shizuka

aku hairan.kenapa manusia ini terlalu memilih untuk menghukum dari menyelami.hairan dengan sikap begini.hairan dengan manusia begini.percayalah.tiap tutur kata dari manusia lain.jangan kamu hadam dengan mata hati yang buta.tapi terkadang aku sedar.persekitaran mendidik kita.sehinggakan aku juga hidup penuh prasangka.terlalu menghukum.mendengar dari satu sisi.perlu aku hairankan lagi.?tidak!kerana dalam diri ini kita sama.kita ada jawapanya.kau tahu.kadang-kadang situasi begini buat aku penat.penat dengan selingkuh rasa yang aku adun sendiri.

jadi aku berusaha letakkan diri ini di satu sudut yang diterima semua.walau hati sebenarnya dalam hipokrit.kalau kamu bilang benci manusia hipokrit itu.aku mahu gelak dan tepuk tangan tanda semangat.mana taknya,satu jari kamu tuding.empat jari lagi tersua didada kamu.hipokrit itu ada dalam semua diri manusia.percayalah.jangan menegakkan benang yang sudah basah.nanti terlihat kebodohan sendiri.hipokrit itu perlu.tapi jangan kamu terlalu tipikal.positif.itu utama.

sebenarnya.hati dalam kaku dan bisu,letih.penat.perasaan berbaur.jadi aku ingin hilang dari dunia luahan rasa ini,tapi.harus bagaimana untuk aku tinggalkan dunia luahan rasa ini sedangkan aku sampahkan rasa hati disini demi kekuatan dalam diri.


*ini hasilan aku,shizuka.jangan kamu keliru.kerana aku hanya mencuba menulis dalam laman blog sahabatku ini.sibuk dengan assignment katanya.jadi aku mencuba keluar dari kotak shizuka..dan ia buat aku tenang.terima kasih kawan.:)

oh.lupa.ecah kirim salam pada kalian.katanya wajib rindu-rindu dia.


23 comments :

♥ Juliana Violet ♥ said...

Hee hee. Bagus betul dapat kawan2 macam nie.
Nice one Sizuka. :)

JIJI YU said...

haha patot laen macam je aku rase panulisan kali ni..ehe

Heidi Shafiq said...

hai.. :)

mR.sYaH said...

kiranya ni kawan echahlah ni.. dulu aku mati2 ingat gadis shizuka tu blog kedua echah.. rupanya kawan echah..

KUREKURE COMEL said...

hhmmm...kdg2 terpaksa hipokrit utk menjaga silaturrahim or jaga hati...

maybe begitu...ok...maybe tidak...

DuniakuAbstrak said...

baru aku mahu bersengaLan di sini akan tetapi rupanya shizuka yang mencoretkan rasa hati

teruskan sampahkan rasa hatimu itu di situ jika ia bisa meLegakan hatimu...

sampahkan secukup rasa serta INGAT

Jangan buang sampah merata-rata, buang sampah di tong sampah yang teLah disediakan

Cik TeN10 said...

hipkrit.. biarlah berpada2 dan bertempat..

ptt la lain mcm je gaya penulisannya.. btw nica shizuka :)

EIPUL said...

hipokrit bertempat takpe, hehe

go go shizuka! keke

rossoneri said...

hajimashite shizuka chan ;)

dulu,selalu dgr org ckp 'paling benci hipokrit',tanpa mereka sedar diri mereka sebenarnya hipokrit jugak.. kelakar kan..

shizuka said...

@♥ Juliana Violet ♥
:)terima kasih vee <3

shizuka said...

@JIJI YU
apa yang lain macam;p

shizuka said...

@Heidi Shafiq
:))

Shajia Niueda said...

btl. dlm diri smua tu ada hipokrit.
bwu cte2 dgn kwn pasal hal nie.
hihi

shizuka said...

@mR.sYaH
:).sama ke kiteorang?

shizuka said...

@KUREKURE COMEL
kdg2 kite terpaksa dear.asalkan tiada siapa yg terluka.

shizuka said...

@DuniakuAbstrak
aku pun boleh bersengalan la.hehe.kalau buang pun disini dan di tmpt shizuka je.kamu jgn risau:)

shizuka said...

@Cik TeN10
thnk ten10 :)

lain ke?shizuka seorang yg membosankan sedikit;p

shizuka said...

@EIPUL
betul.semua dari niat.kalau baik.baiklah jadinya.:)
thnks eipul

shizuka said...

@rossoneri

haik rina chann:)

hehe.tula.tapi hipokrit kena ikut tmpt.bukan jadi talam dua buka.kan;)

Amira Naddia said...

hipokrit itu mst ade..haha

aku punye hipokrit ade je dok diam2 dalam diri ini..cey cey..

satu mase nti poop!! jadilah ladang koko keranc

ishiko said...

oh.. sape shizuka

Anati Soki said...

untuk anat kan.. kadang2 kita perlu hipokrit untuk mengelak drp bergaduh :)

MATAHARI said...

aku rindu ayat kau, shizuka.



hai anat!