Monday, February 14, 2011

aku bersyukur sebab aku tak cantik


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.

Kerana saya tidak cantik..

saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

Kerana saya tidak cantik..

saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.

Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, dan kerana saya tak cantik, akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.

Paling penting, kerana saya tak cantik..

saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa.


credit here



50 comments :

Amoi MiyaSya said...

hey hey ! cantik itu subjektif syg :)
just oroud be urself ;)

Cik SHiNJU said...

Masih berusaha utk kelihatan cantik pada pandanganNYA...

d_tieah said...

Aku bersyukur dgn apa yg telah dikurniakan NYA..
Tak terniat dihati unutuk aku ubah ciptaan NYA..
Dan Sesungguhnya tiada manusia yg sempurna..

Latest entry : Adriana Syifaa' Dalam Kenangan

Wan Hafisah Collection's said...

Jom kite sma2 besyukur, kite tembam n kite tak cantik hehehheh..

kejam tak?

- GC - said...

kadang2, orang tak cantik pun ada yg tak cantik akhlak dia.

JIJI YU said...

semua ciptaannye cantik..

princess laila said...

aih..sapa pulak lah y kata echah ta cantek ha?!

meh nak lepuk pala dy! huhu~

btol kate amoy miyasha. cantik itu sbjektif :) jz trpulang pd smbdy tuh tok tfsirkan cane ^_^

u r beautiful @_@

lea said...

syukur gak saya tak cantek!
tp sy comel..hik3

Lady SharpShouter said...

rasa nk like byk byk kali. LAIKEEEEEEEEE!!!

zuhanismohamed said...

suka nya entry ni.
ada hikmah jugak jadi xcantik ni kan :)

d_LA said...

semua makhluk Allah cantik la sayang..cume kite kene pndai bwk diri..baby mason tu comey la..nak anak camtu kalo bleh..haha

Si gadis bunga said...

beauty lies on the eyes of beholder.
or in case of lanun, beauty lies on the eye of beholder.hehehe.

dear,yang kata 'awak cantik' itu yang memandang, tapi ciptaan Allah semua cantik.

ye,cantik itu juga ujian.
ujian dari Allah untuk manusia-manusia cantik.
;)

Un Phat Lee said...

gua setuju....dengan quotation cantik itu subjektif.ehe

ahsfantasy24 said...

alhamdulillah,
kita terima apa adanya,
makin cantik, makin byak ujian :)


Terbaru:
Pengalaman saya hampir lemas di perkampungan Orang Asli
Kalau Kamu Bercinta, Harap Kamu Jadi Macam Dia!
Kalau Dia Asyik Ulang kesalahan Sama, Kamu Geram Tak?

maCy said...

definisi cntik itu tak sama di mata semua individu~

Along Tapa said...

aku tak cantik pun...tapi ramai jek yang kejor...apesal aku pun taktau... :p

Gorengbaek - Koleksi bahasa kias dulu-dulu....

Hangit Habis dah - Kenapa nak double standard??

Amira Naddia said...

kamu santek la..sume yg dicipta oleh-Nya cantek oke!

nway..org xcantek pon leh jd mngse rogol..kire naseb je sbnarnye

rossoneri said...

cantik itu subjektif,xsemua pandangan manusia sama,dia kata tak cantik,kita kata cantik.. ;) xada siapa yang xcantik ;)

sue unnie ;) said...

lepas bce entry ni sye bgga jd xchantek..hehe

Abang Jonni said...

phewwittttttt..... hai ...
bley abang teman....


huhuhu...

The Crow Empire said...

Ah~ tak kire. Cantik ke tak, nak kacau Ecah jugak. keh3..

Wanita itu kan perhiasan dunia. Setiap perhiasan datang dari Allah itu unik. Cantik cuma sebahagian. Jadi walau ape pun, ecah termasuk dari perhiasan dunia. Maka ecah di dlm katogeri Unik.

Ape yang Unik pada ecah? lets find out! keh3..

~fisha~ said...

betol2 cantik tu subjektif ok.. huhuhu... lame dah tak singgh sini. pasni boleh la salu dtg.. tenet dah pulih..hahahah..

DuniakuAbstrak said...

aku bersyukur aku tak hemsem

aLya said...

bersyukur sbb tak cantek.. :)
betol seme tu.. setiap yg ALLAH jgkan de hikmahnye :)

echah mashuri said...

@Amoi MiyaSya
betul.mmg cantik itu subjektif.tp amoii cantik r..seyesss.:)

echah mashuri said...

@Cik SHiNJU
samelah kite.compang cmping sane sini.

echah mashuri said...

@d_tieah
aku pun brsyukur gak.lngkp anggota bdn.alhamdulillah:)

echah mashuri said...

@Wan Hafisah Collection's
uwaaaa..kejammm la akk:(

echah mashuri said...

@- GC -
betul.mcm ak/huhuh..dhla xcntik.prngai lak udus.

echah mashuri said...

@JIJI YU
betul ji:)

echah mashuri said...

@princess laila
takde sape pun ckp.cuma ecah sedar diri nih tak cantik:)

echah mashuri said...

@lea
heeee....comey gram nak cubit kr?

echah mashuri said...

@Lady SharpShouter
HAHAHA..jangan like woii.nih blog.:P

echah mashuri said...

@zuhanismohamed
tp zue cantik.manis banyak mole.i loikeee.ehehe

echah mashuri said...

@d_LA
HAHAH.sis dila cantikkkk...kena khawin mix ah:P

echah mashuri said...

@Si gadis bunga
as usual,i love ur comnt..:)
heee..tp si bunga kita cantekkk.muahh.eh:p

echah mashuri said...

@Si gadis bunga
as usual,i love ur comnt..:)
heee..tp si bunga kita cantekkk.muahh.eh:p

echah mashuri said...

@Un Phat Lee
lu pun cantik laaaa phat!;p

echah mashuri said...

@ahsfantasy24
cantik dengan ujian cantik.tak cantik dgn ujian tak cantik

echah mashuri said...

@maCy
betul jugak:)

echah mashuri said...

@Along Tapa
cehhh..ferashannnnnan;p

echah mashuri said...

@Amira Naddia
heee....kamu la canik dear!geram tgkkk..tetiba!;p

echah mashuri said...

@rossoneri
heee..betul.cantik adelah subjektif

echah mashuri said...

@sue unnie ;)
eh sue!kamu cantiklaahhh,..ak tgk muka ko cantik je.hehe

echah mashuri said...

@Abang Jonni
bolehhh.teman dan BELANJA makan.keh2

echah mashuri said...

@The Crow Empire
HAHAH..kelakar pulak baca komen nih.unik la sgt;pp
raenya antik bukan unik.heheh

echah mashuri said...

@~fisha~
yeke?hoyeahhh!!!ade org nak selalu singgah blog kiteeee:)

echah mashuri said...

@DuniakuAbstrak
eh.ko hensemlah.dahla suara macho.masih teringat2 suara encik udang yang macho tauuu!

echah mashuri said...

@aLya
alaaa.dia cantik!betul.evrything happens 4 reason:)

Anonymous said...

BUATLAH PLASTIC SURGERY....
CANTIKLA LEPAS TU....