Wednesday, January 12, 2011

terminologi hati

aku rasa itu ayat paling sesuai untuk aku.sebab aku tak pandai nak susun ayat betul-betul.kadang-kadang aku rasa aku terlalu memberi pandangan secara pungg pangg pungg panggg.lupa cara nasihat yang berhikmah.lupa pada adab memberi kata-kata.kadang-kadang jugak orang akan tersalah faham dengan kata-kata aku.benar.aku akui.berdiam diri lebih baik dari bercakap.tapi sekiranya benda yang aku rasa dapat membuatkan orang disekeliling aku yang aku sayang nih,akan terrcedera hatinya suatu hari nanti.kiranya tak layakkah aku untuk berkata-kata?

aku harap jugak bila aku tersalah jalan ada yang berani tarik aku sebelum aku tersasar jauh.berani melarang aku walaupun belum pasti aku akan membalas huluran tanganya itu.dan kini.bila orang yang aku sayang,tersalah jalan.kenapa aku tidak berani melarang?adakah aku hanya akan memandang dan biarkan mereka yang aku sayang itu.adakah kerana SAYANG itu jadi aku tidak berani hendak menegur.kerana SAYANG itu aku tidak sampai hati untuk bercakap.ya.aku tersalah guna perkataan SAYANG,kiranya aku patut gantikan dengan perkataan lain.agar makna sayang itu tidak tercemar.

maafkan aku kalian.aku terlalu sayangkan kamu semua sehingga aku tak ingin menegur kamu.dan jika beginilah perasaan sayang yang sebenar.aku harap kalian membenci aku,agar kalian sampai hati menegur aku bila aku tersalah jalan.

18 comments :

one2paii said...

erk..lu ucap sayang kat gua ke?no no no..nnt ramai jeles kat gua ti..hahaha..kalo lu rasa nak tesesat,xpe,gua ado untuk tarik tangan lu..gua izinkan..hahah

echah mashuri said...

one2paii~wehh..ni entri serius arr..grr...ak tengah bengang ni abang 2paiiii..eheheh

hiro said...

fuhh..dilema hati celaru terkecimuk.

Liquid said...

hee incek liquid pn kadang2 cmtu ehehehe

Along Tapa said...

echah...salah jalannnn...aiseh..dah terlepas...

cara masing2...kalo rasa tersilap jalan, perhatikan signboard...carik balik jalan yang betul...lepas tu teruskan perjalanan...ko fahamkan?

Gorengbaek - Perkara yang typical dalam drama melayu

Hangit habis dah - Ko ingat ego tinggi tu bagus ke?

echah mashuri said...

hero~haha..apekah ko ni hero..hehe

liquid~hehehe...tula..hik2

long~paham sgt weh.ade la tuh maksud tersirat ;p

alexa yussida said...

sebab sayang la kena tegur dear:)
kan Allah suruh berpesan-pesan:)
u can do it..^^

Robot | Sakti said...

berpesan-pesanlah untuk kebaikan ye.

hehehe

d_tieah said...

Oh sayang..
Jgn kau berkata begitu..
Aku akan sentiasa ada utkmu sayang..
Wakakaka..
*Euwww geli mak, nok..

HaNTwO said...

pokcik sayang sampai kiamat!!!

- GC - said...

sambutlah huluran tanganku... ekekeke

mR.sYaH said...

wah sungguh puitis echah.. heheh..

kita kena saling hulur menghulur.. barulah hidup kita tidk tersalah jln..

Si gadis bunga said...

sayang itu ukurannya bukan membiarkan apa-apa yang dilakukan orang-orang yang tersayang tanpa menegur walaupun sudah terang dan jelas ia salah.
;)

bunga said...

sayang 2 ada banyak jenis..lau wak malu nak ckp tulis jer surat layang kat mamber 2..baru dia xtau sapa yang anta..pas lak guna komputer..jangna tulis guna tangan nanti dia cam tulisan awk..haaaaaaaaaa...

kertas puith said...

tegur secara berhemat..andai masih xde kekuatan berdoa supaya mempunyai kekuatan untuk menasihatinya dan doakan dia supaya menjumpai jalan yang betul..sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun..

diana said...

entry paling serius dalam ini blog..
:)

maCy said...

lambat gile load smpi lupe na cakap ape.. arghhhh


tp yg pntg org dtegur krn disayang~

igt tu!

nas said...

kerana sayang....perlu lah kita menegurnya...sebab kita mesti hendakkan perkara yang terbaik dari kwan kita...ermmm