Wednesday, January 12, 2011

saman polis dan JPJ

tadi lepas kelas je terus pergi tanah merah sebab nak beli....nak beliii..teka cepattt.kawan aku nie dia kannn..dia kannn.nak beliiii....cawann..getahhhh...sekerappp..HAHA..eh..duit weh.kayo hah dia ni.belum ada lesen dah dapat keta sejibik,aku sebagai kawan hanya tukang tempias naik tumpang keta je.hehe.sedar diri ini tak sekaya orang lain.sob..sob.

merujuk kepada perkara diatas yang kawan aku ni dia belum ada lesen P.tapi dah pass dah test uh.cuma kad P tuh tak dapat lagik.tibe-tibe bila bertemu selekoh..perghhh...abang polis kita sudah menunggu dengan gagah di tengah jalan.lebih nampak hensem lagi bila sedang mengibar-ngibar bendera merah tanda berhenti.hensem ah.sampai kiteorang terpaksa brek berhenti.padahal..harammm...dah kena sekat dah.selangkah lagi untuk mendapat kad kenduri saman.

itulah abang-abang polis yang sudah mengetahui kawan aku itu tidak berlesen.gila.mula lah buat drama macam-macam.kawan aku cakap dah dapat lesen P tapi belum ada kad,siap dia call abah dia suruh cakap dengan polis tuh.abah dia pun polis,jadi cakap punya cakap.usha punya usha.buat ayat baekkk punya.fuhh..terlepas dari saman.tapi still dapat surat amaran.tapi kalau ikutkan memang sikittt lagi nak bersaman nyaman.tapi nasib baik ayat tuh susun betul-betul,cakap terpaksa bawak sebab kawan kat sebelah ni sakit kaki.jadi terpaksa dia bawak.yang penting terlepas dari polis itu.

semua bersorak sorai sebab dah terlepas dari bencana keduitan.kalau idakkk..tak semena-mena dapat surat kenduri kan.

lepas duk beli semua barang,nak balik jeee...tadaaaaaaa....HAI ENCIK JPJ.:)

erkk..gila.kena gan pegawai JPJ pulakkk..tak perasan ada jpj depan tuh..sebab ada kontena lori.eh lori kontena ke kontena lori ye?memikirrkannn.~~.dia suruh berhenti kat tepi.

perghhh kena lagiii...memang neves dah.kenapa haih bertubi-tubi.kot2 depan sikit lagi jumpa kastam pulak aku tak jamin.

tapi abang jpj ni hensem weh.eh..tiba2..HEHE.jadi kita mulakan kembali drama sakit kaki itu.cakap macam-macam siap nak bukti segala yang dah ada P.penat wehh...kena berhenti tepi jee...memang muka nampak sangat salah.nak buat camno.depan idung polis,JPj baru tergagau nak tarik sit belt.=_=.

tapi sekali lagi drama berjaya.dan sekali lagi bernasib baik..kawan aku tuh takk serikk...rilek je dia.kalau aku...haihhh...pengsan terus kat situ.ehhe..''

*******

kejap lagi ade kelas pukul dua.tak sempat dah nak jenguk korang.jumpa malam ni ya :).

24 comments :

SYAFIQRIDHWAN said...

muahaha :D naseb baik. kaalu tak, ish3. double saman kene.

maCy said...

tgk macy. dah abes P ta pna drve lagi. hahahaha

diana said...

apa lah nasib nye..
heheh..
yang tukang sakit kaki tu
betul2 ke sakit kaki nye?

mario said...

perghhh...untungle tak kena saman...klu dak laki dah kena dah tu...haha

Katak Gomok Sulie said...

wah..mesti terbaik pye ayat pakai ni..Klu daku, terima je lah surat chenta incik polisi tue..tak pandai den nk nyusun ayat..haha :)

fiezah91 said...

haha.. nsb baik x kena saman..

MOFASAD said...

keh keh keh

nasib!

Yann Mazian said...

alhamdulillah tak kena saman. hehe. kalo tak... haha

M a W a D D a H said...

best jugak buat drama skali skale...hihi

kertas puith said...

Alhamduillah..lau x kena cari duit bayar saman..dah la sekarnag saman mahal..hekk...

cik lola said...

kekekekekeke..nsb baek x mrasa surat cinta

Wan Hafisah Collection's said...

Bahaya la kamu ni echah..kawan kamu agak tingtong berani mati der..erk, akak tak berani!! terbang melayang2 duit lah, tak smpt nk berdrama sakit2. heheheh..tapi kan, sapa yg kata sakit kaki tu? kena betul2 sakit br tau. :p

d_LA said...

hahaha..hebatlaaa..lepas abam polis..abam jpj lak..nsb bek terlepas 22..pengalaman tuh..

DuniakuAbstrak said...

haha..pompuan boleh la berdrama2..buat muka comeL muka gedik muka manja muka bulat..erk..abis semua lepas..kalau jantan....haram tak lepas

Abang Jonni said...

kalu pompuan... senyum2 sikit... kenyit2 mata... terus bley lepas...


kalu laki... terus kena tembak....

huh...

one2paii said...

nie la pompuan..niat x betul..awal2 dah berniat nak jupe jejaka kacak..ha amik..jpj abang kacak..kan dah mendapat..hahah

nur aisya humaira said...

cool abis laa kawn echah...:)
klu tk melayang 300...

echah mashuri said...

syafiq~haha.kalau idaakkk...kenduri saman la kita.ahha

maCy~meh kat echah la lesen uh.ehhehe

kak diana~haaha...kelakarnya mula2 kaki terhencot2 akak.pastuh bila dah lepas jpj cakap xkena saman terus jalan macam biase.adehh..budak2 ni macam2 haih.eheh'

rio~heheh..buat muka innocent garenti ok bro :)

katak gomok~haha..tula.kalau ak pun ak redha cmtuh.tak reti nak cakap2 ape dahhh

echah mashuri said...

fiezah~hhehe..fuh2..nasib baik la..

parid~keh2..xnak rugi bro

yann~kalau idak masak la kawan kite mmbyrnye;p

adah~eeheh..drama kingggg

kertas puteh~:)..kalau tidak tak taulah cmne.

kak wan~hehehe..mmg dia brani mati akak!yg tak tahan tuh rilek je turun keta.dia cakap dia ikut pesanan abah dia.ape2 pn jgn gelabah.ehhee

d_la~hheheh..tu yg tulis dalam blog tuh.supaya xlupa:)

ayul~ayat macam rugi tak jadi pompuan je.hahaha...ala jangan jadi pompuan la weh..suara ko machooo kot:)

echah mashuri said...

abg joni~ahah..sebab pompuan ke?dah polis tuh jantan.cuba polis tu pompuan.mesti ko lepas punya.ehheheh

one2paii~kacak pun hanya mampu memandang keindahan ciptaan tuhan saja.hahahah

akak echah~tula..siap senyum sengih je.ish2

HaNTwO said...

mungkin sebab pompuan kot...kalo lekaki yang bawak mesti polis ngan jpj tu tak bagi muak :)

echah mashuri said...

haha..pokcik ni.bukan sebab pompuanlah.sebab dia kesian..hohoho

Ali ridha said...

polis ni tetap buat perangai leceh.

Perempuan tolak cinta lelaki baik

zuhanismohamed said...

mak ai..naseb baik tak kena saman ! hehe