Tuesday, January 11, 2011

kereta terbanggggggg

korang penah tengok kereta terbang tak?aku tak pernah jugak.tapi mak aku cerita.HEHE.sebab masa tuh aku keje.*time cuti.aku kan rajin bekerja.agar duit berkepuk-kepuk.ehss.nak cerita pasal arwah abah aku.erm.tiba-tiba rindu kat abah.


masa tuh kan.mak aku duk kat ruang tamu.rumah aku guna pintu kaca hitam.eh.macam kacamata hitam gituee.hah.pic kat atas tuh lah mak aku duk kira duit.mak aku kan taiko.bila mak aku duk kira semua untung rugi dia berniaga tuh,dia pun terus bangun masuk bilik.aku pun lupa mak aku nak buat ape kat bilik tuh.tapi masa tu time zohor la.mak aku duk tunggu arwah abah aku balik keje.pintu slide tuh tertutup rapat.mak aku melangkah je kat dalam bilik,tiba-tiba....

KEBAAABOMMMMMMM...bunyi yang maha dhasyat.mak aku terkejut gila lah.terus mak aku berlari-lari tengok apa yang maha dhasyat itu.ghupenyaaa-ghupenyaaa...

from google.

nahhhh!!!abah aku dah selamat parking dalam rumah dah.aku syak abah aku ni dulu ahli stunt sebab parking keta sampai masuk dalam rumahhhh!!gila dahsyattt...abah aku cakap nak brek dia tertekan minyakkk.mak aku cakap terus terketar kat situ.gila weh.bersepahh kaca pintu.ayah aku memang kalau bawak keta laju.mak aku cakap dia speechless*perghh.nasib baik mak aku sempat bangun dari tempat duduk tuh.sebab meja kerusi semua kena rempuh.memang rosak habis...alahai abahhh...nasib baik adik aku ika tuh duk rumah mama dia*mak sedara aku.nasib baik tak ada orang dalam rumah.sebab kalau duk depan tuh memang sure kena rempuh dek kereta terbang tadi.

abah aku lama terdiam dalam kereta.mungkin terkejut kot.kalau aku pun gila nerves,tiba-tiba ayah aku keluar dari pintu kereta tuh,mak aku tengok ayah aku,ayah aku tengok mak aku.mereka saling berpandangan.dan..abah aku berkata."mah,nak makan nasi".perghh.tak beragak abah mintak nasi.hehehe...mungkin sebab tak tau dah nak buat apa.mak aku pun terus gi dapur hidang nasi.sempat diaorang makan nasi tuh.mak aku senyap jelah.abah aku ni garang.nasib baik abah sendiri yang jadi ahli stunt,.kalau aku lah yang tersalah tekan minyak tuh.menangis tak berlaguuu..wuwuuw.

riuh weh sekampung datang.sebab bunyi yang maha dahsyat itu.nasib baik metro je tak sempat datang.abah aku sedap je makan nasi.dia ada darah tinggi kan.mybe dah tak tau nak buat apa-apa.sebelum pikir baik kite cekau nasik dulu.hahha..kelakar bila bangkitkan balik cerita ni.


nilah dari sudut luar rumah.tapi sekarang dah tambah besi sebab bahaya wehh..kita kat dalam ni tak nampak orang.tiba-tiba jadi macm haritu pulak naya weh.


serius aku pun terkejut bila balik keje.mak aku cakap nak buat macam mana.dah nak rugi.yelah.kerusi meja rosak,tak masuk pintu lagi.kereta pun teruk gak rosak depan.dugaan~~

dalam kenangan.pintu yang bersepahan.masih kukuh di tepi rumah aku.mak aku tak buang.aku agak mungkin ada memori dalam serpihan kaca itu..perghhh..ayat.nak masuk jiwang pulekk.;p

28 comments :

diana said...

hhahaha..
kelakar je..
dia mintak nasik sebab takut mak echah marah dia kot..
hahah..

echah mashuri said...

akak diana~ahaha..abah takut kot.mak takut kat abah,abah takut kat mak.;p.tp mak echah jenis rilek je.xmembebebl pun.

rossoneri said...

ahahahaha,sorrylah xdapat tahan gelak,kelakar bila kamu cite macam ni..lepas rempuh pintu terus mintak nasi,siap makan lagi hahahahaahhaha...adeiiii

shahrul said...

wahh, lawa lah rumah echah sekarang. bile lah lagi nak pegi rumah die kan ? :D

zuhanismohamed said...

wohoo sampai terlanggar pintu rumah sendiri tu..kelakar kot..he he

Along Tapa said...

aku pernah tengok kereta terbang gak...kat tv..cerita back to the future...dia terbang dowh..lepas tu dia hilang..pufff...tetiba jek ada kat tempat lain..gila la..tapi masa tu aku mintak nasik gak..rasa2 kalo ada keta terbang kita mesti mintak nasik la...

Gorengbaek - Perkara yang typical dalam drama melayu

Hangit habis dah - Kata adik beradik...cenggini ke??

akema yazid said...

perghhh..gila hebat ayah ko chah..
aku rasa rosyam noor WAJIB amek ayah ko utk aksi stunt..bahaha..;p

HaNTwO said...

wowwwww bahaya tu...seb bek kereta kalo kereta kebal cmne??? hehehe

cintatehO said...

ishh nsb bek xde org time 2 kalu x naya 2...

sy pn rndu arwah ayah..huhu

hans said...

hahahahahaha
rasa lucu je aku baca
hehehehe

P/S : Antara Pukul, Jam, Minit Dan Waktu

hans said...

hahahahahaha
rasa lucu je aku baca
hehehehe

P/S : Antara Pukul, Jam, Minit Dan Waktu

d_LA said...

saspen siyot cite nehhh..part plg klakar masa arwah ayah echah mintak nasik..hehe

fiezah91 said...

erksss? haha.. kelakar bila part mtk nasik tu.. adeyyy

iszieylyanziy said...

hehehe,,bahaya tuh,,,ngee,,,sorry,,tergelak,,hehehe

S..U..D..@..I..S said...

sib baik x da kemalangan jiwa...
pintu tu dah sampai ajal..

! Encik Nakal ! said...

hahahaha~~jem..jemmm

iqbalhakimi said...

fuh..betol2..ada kereta terbang =P

Mama Kembar 3 said...

ler boleh pi makan nasik dulu? hehehe
nasib baik mak ehcah jenis cool kan? kalau mama ni dah 10 bakul nye bebel dah hehehe

maCy said...

aigoo.. bahaya jugak. tapi yg pnting siap buat kenangan tu. adeh

mario said...

aku tak bole lupa keta terbang...tapi...malas nak citer...

Yann Mazian said...

hehehe. kelakar. selamba jek mintak nasik lepas bawak kereta terbang. ekeke.
al-fatihah utk arwah abah echah yep. :)

DuniakuAbstrak said...

bahaya betuL mujurlah tiada orang di hadapan semasa kejadian itu berlaku...


perrgghh abis skema ayat aku

echah mashuri said...

rossoneri~ahah..tula..sengal je bila pikir balik kan.mybe dah takde nak buat ape dah..hehehheeh

sarul~~eh.jomla..bila2 pun bole.takut dia je yg xsudi.eheheh

zue~hahaah...tula.;p

long~ahaaha..ko gila kan..kot abah ak yg berlakon cite tuh.whahaha

akema~~~wehhhhhhh..ak rindu ko sygs!heeeee..

echah mashuri said...

pokcik~~hahaha..abah aku nak naik keta kebal..haihhhh..

wieylah~ermm..mis himm.:)hrp dia baik2 saja.:)

hans~huuhuh....lucu sgt ke?

d_la~~tu la..abah xberagakkk mintak nasi.ehehehhe

fiezah~~heheheh...tula pasal..nerves tuh...sebab tu main hentam je.ehheeh

echah mashuri said...

is~hahaah..tula..xpe2..mmg abah tu tgh nerves.;p

sudais~betul jugak tu.kalau idakkk..bahaya jugak kan..

encik nakal~sape yg jem;p

iqbal~heheh..bukan terbang sgt pun.melompat je..eheheh

echah mashuri said...

mama~haahah..tula..mak jenis tak membebel..dia rilek je.tapi kalau dia marahhh..haihh..takut gk.heehe

maCy~hahaa...ade kenangan masam disitu;p

rio~ala.bro..cite je dalam blog ko.ehee

yan~thnks dear..sobss...moga abah baik-baik saje.:)

ayul~hahahah..komen tak berhagak kannn..ni msti pening kannn

cik lola said...

kekekeke..dahsyat nye...npe x lajak terus ke dapur..hehe

echah mashuri said...

cik lola~hehhehe.;p..xleh la sampai dapurrrr