Saturday, December 18, 2010

senyumlah.dan dunia ini pasti akan tersenyum padamu.^^

hidup ini bukanlah hanya untuk ketawa.bukan hanya untuk mempamerkan sebaris senyuman.
benar.hidup ini aku akui bukanlah hanya untuk suka-suka.akan ada suatu hari hidup ini akan diduga dengan sesuatu yang tak terjangka.ujian yang tandanya ALLAH masih menyayangi kita.masih mahu kita meminta padaNYA.




padamlah lelahmu,sendumu dengan sebaris senyuman luhur.walau ia senyuman yang perit dan sederhana,tapi tersimpan makna yang luar biasa.terubat sedikit kelukaan dijiwa.percayalah.walau tidak banyak membantu,namun ia masih dapat mententeramkan sekeping jiwa.

namun kita akui.senyum sudah hilang dengan bertambahnya sifat keangkuhan.sudah jarang kita temui sebaris senyuman yang tulus dan hangat.kadang-kadang hanya melihat senyuman sinis yang memberi perasaan tidak tenang pada orang lain.

hapuskan senyuman sinis itu diwajahmu.gantikan ia dengan senyuman baru.senyuman penuh kehangatan,senyuman yang membangkitkan kegirangan.hidup ini adalah keindahan bagi orang yang tidak beremosi.

senyuman sebenarnya umpama anugerah teristimewa dari ALLAH .senyuman mampu menonjolkan kelebihanmu dengan lebih nyata.Mempamerkan sekeping hati yang lebih ikhlas.Alangkah indahnya jika dunia ini dihiasi gelak dan tawa dari dipenuhi dengan duka dan durjana.

senyumlah bila terluka.senyumlah bila derita.selagi mana tidak menyalahgunakan senyuman itu.biarkanlah ia meniti di bibir kita.

senyum itu mudah.senyum itu indah.senyum itu senang sekali ditemui asal bersih jiwanya.senyum itu ibadah,senyum itu anugerah," maka tersenyumlah."

:)

24 comments :

Zara Affendi said...

senyum untuk mengubat hati yang luka. :)

hamzah ian said...

tgk muka gua senyum mi.. hehe

soffea said...

senyummmmmmmmmmm echah :)

^_________________^

M a W a D D a H said...

senyum2 simpul kat echah sini..:)

M a W a D D a H said...

senyum itu sedekah kan echah...hikhikhik

NICK IRFAN said...

senyum2 la slalu... :)

mR.sYaH said...

kdg2 ada org gelak ketawa utk menyembunyikan duka..

PhatLee said...

gua baca entry ni sambil tersenyum.heheh

akema yazid said...

aku jenis susa nak senyum.
guane woh?? ;p

FyZa said...

senyum 1 sedekah..hehe..
senyum gak wat muka jd lg manis..;)

senorita eureka aurora said...

nyanyi la lagu smile-uncle kracker chah.

btw, camner nak wat button like (FB) kat post tuh?

Ali ridha said...

hulurkan muka dan senyum.

echah mashuri said...

zara~~udah2 le senyum tuhh..kang org ckp pe lak..hihh

hamzah~~olololo..macam gay pulak gua tgk.ahahah

sis soffea~~ishhh..panjang bebenor senyum sis..xpenat ke.;p

adah~~haha..xhabis2 senyum simpul dia..sedekah yg paling mudah kan sis.:)

echah mashuri said...

zara~~udah2 le senyum tuhh..kang org ckp pe lak..hihh

hamzah~~olololo..macam gay pulak gua tgk.ahahah

sis soffea~~ishhh..panjang bebenor senyum sis..xpenat ke.;p

adah~~haha..xhabis2 senyum simpul dia..sedekah yg paling mudah kan sis.:)

echah mashuri said...

irfan~~heheh..smile olwez!

syah~~lebih baik sembunyikan duka itu kan.:)

phatlee~~boleh2..senyum jangn lepas.haha

echah mashuri said...

akema~~ala bukan susah pun..meh aku tolog buat meh..ehhee

sis fyza~~haha..betul2...manis gitu.buat hubby makin cayang/:))

zani~~hehe..senyumlah.senyumlah ohoii cek mek molekkk.

nulhazwany abdul malik said...

senyum ! tak perlu kata apa apa :0

hehe

echah mashuri said...

lagu 2 mmg best.:)

~fisha~ said...

senyum besar2 kat echah.. wah, followers die makin bnyk tu.. bestnye..teehhee~

smile always too! :)

Qu azniza ;) said...

senyum....dia.. pengubat rinduu

echah mashuri said...

fisha~haha.besornya senyum!tweettt2..ehehe,
xde ramai n dear.,

qu~ecehhh...rindu sapa yeee

Si gadis bunga said...

" Kalau saya senyum, awak mesti senyum sama...."


:)

maCy said...

senyum itu bisa melemahkn hati yg marah. snyum itu bisa mnymbuhkan sakit yg parah~

echah mashuri said...

bunga~~awak senyum simpull ekk.;p

maCy~~suka ayt tuh..:))