Sunday, December 12, 2010

taik llat

perasan tak tahi lalat cenonet-cenonet mak aku tuh?kat tengah-tengah macam tu.
macam keling pariyyya pun ade.hehee.
masa kecik-kecik dulu aku suka picit tahi lalat mak aku.
tapi kila cakap kalau picit makin lama makin besar.
aku rasa dia buat alasan bagi aku tak picit tahi lalat dia ,kedekot wek!wek!
entah dari mana dia dapat ilmu tu pun aku tak tau.
tak cakap dari sumber ilmiah mana dia korek,wallahualam.

pehal aku tetiba cerita pasal tahi lalat ni.
tadi mak aku cerita yang ade orang siam cakap kalau tahi lalat tengah macam tuh,
ikut kepercayaaan diaorang tahi lalat tuh bawa maksud umur panjang.
sampai seratus tahun,,wohh..wohhh...sampai macam tuh sekali kepercayaan diaorang.
memang rediculos,eh betul ku aku eja?ahhh..hentammm le labuu.

korang percaya ke tang kalau tahi lalat kat bawah ketiak bawak maksud itu,
kat leher bawak maksud ini,
kat bontot bawak maksud selalu kena sembelit!

boleh caye ke?merapikk laa aku rase!

aku percaya satu je,tahi lalat itu penyeri wajah.aku paling suka pompuan ade tahi lalat kat bibir..
perghhh...comel gila.
kalau aku bagi lalat hinggap kat bibir aku agak-agak ade chance tak dapat tahi lalat baru?
perghhhh...nakk!perghhh.nakk!

sorang kawan aku tuh tahi lalat dia cantik-cantik bawah dagu.perfecto diluna!*bahasa perancis.
sepupu aku pulak comel-comel kat hidung.aku rase nak picit-picit hidung dia.
sorang lagi kawan aku pulak dia ade tahi lalat berbalas.yang ni pun cantik.nak-nak kalau hitam pekat nampak mole dia.mole berbalas ni mole yang ade dua.mole tuh duk dekat-dekat.memang terletak cantik.hah.tu panggil tahi lalat berbalas.hikhik.

sorang lagi kalau korang nak usha.blogger yang banyak mole ni si manis zuhanis.kat header dia tunjuk muka belah kanan pun dah banyak mole dia.tu tak kira belah kiri ngan belah depan lagi.ehhe..
manis la dear!i loiiikeee..nak satu boleh?heheeh.

asyik cerita orang je?ak macam mana pulak.ehemmmmmm.
aku pun ade jugak pemanis muka ni.
dua lagi tauuu...
.
.
.
.


.bintik-bintik hitam dengan jururawat*acne.
korang ade?tak ade kann...heeee..

24 comments :

maCy said...

taik lalat kt muka org kata seksi. aww

soffea said...

org kate tahi lalat ni byk maksud kan. mcm kalo kat kaki, kuat merayap. n sis perasan, taik lalat kat kaki sis makin besar woo. adekah selari dengan sikap kuat merayap yg makin menjadi2? haha.


echah!! sis pon ade cik2 jururawat n noda2 hitam di wajah. uh. kalo lah ianya juga dianggap pemanis~ haha.

Abang Jonni said...

Aiyakkkk.... terkejut orang utan aku baca tajuk mu...

upernye sembang pasal tahi lalat. Ingatkan apa...

Echah... conteng ngan marker je... boleh ubah2 kedudukan geografinya. huhuhu.

ahsfantasy24 said...

thi lalat tp bibir owg ckp seksi,
mmg mole myerikan wajah! ^^m

echah mashuri said...

maCy~~awww..nak la sejibik..eghhehe

sis soffea~~hehe..kalau kat kaki btl la org tua ckp cmtuh.ehhee..jrwt nk noda itu pemanis?ermmm..kalaulahhhhh...ehhehe

abg joni~~haha..mase kecik dulu org suka kutuk ak ckp mak ak keling la bro..p

pernah buat conteng ngn marker tu..ngeh.ngeh..ngeh.;p

echah mashuri said...

ahs~~huhuu..stuju3

akema yazid said...

chah, aku ada tahi lalat bawah bibir..
camtu tu haa??
manis kan?? ;p

echah mashuri said...

akema!arghh..ak xboleh trima.kau menaikkan perasaaan hasad dengki akuuu!!!haha

iqbalsyarie said...

itu mak echah ke? muda lagi ea

Heidi Shafiq said...

tahi lalat kan penambah seri kat wajah.. :)

aku de kat mate n bibir.. :)

echah mashuri said...

iqbal~~yup.xdela muda.anak slung pn dah 30thn.mak echah umo 48 dah,

heidi~~perghh...bak satu.heheh

Zara Affendi said...

zara tahi lalat kat dagu kanan.. hihihi.. ^_^

Pinky Pixie said...

tahi lalat kat tlnga org kate panas baran. adik bradik yt sume ade. haha. dan semua mmg panas baran. kbetulan kot. ngeh2

echah mashuri said...

zara~~mst manis xjemu dipandang.hehehe

pinky~~huhuh..yati pn pns brn?mcm xcye j..huhuh

S..U..D..@..I..S said...

dari mana asal usul tahi lalat tu echah, nape tak tahi lipas ke....

Zara Affendi said...

oh! kalo dah ari2 org tngok zara mana nye tak jemu. hahahha!

Along Tapa said...

tapi kalo aku pikir secara logik, apsal orang bior jek lalat tu berak atas muka ek...ingat muka ni jamban apa~~~

Gorengbaek - Demo lagu lagi...

Hangit habis dah - Takde rasa ke??

Liquid said...

incek liquid pon ade taik lalat kat idung, nak tak nak tak..?!! nak bg neh hahaha

zuhanismohamed said...

ahaha..gelak guling2 baca entry echah..ha ha

sy xmanis pun kelat cmpur masam je ni..he he :p

Cik Tom said...

cik tom ade tahi lalat atas bibir..hehe...echah comel!!

echah mashuri said...

sudais~~ermm..entahla..sebab lalat la hinggap.uhuh

zara~ade lak.mane ade jemu tgk thi lalat yunk!hikk

long~~thi lalat ni mase bby2 dia ade,dah mak dia tak serkupkan budak tuh bawah tdung bby,sebab tu lalat seronok2 je berak.

encik liquid~~erkk..nak bagi2 ni tak sayang ke?asettt tuh!hhihi

echah mashuri said...

zuhanis~~huhuh..masam tuh sebab xmandi la tuu..hakhak

cik tom~~wah..semua orang ade aset..echah pun nakkkk..uwaa

Wan Hafisah Collection's said...

haip, kite ada tahi lalat dkt bibir dan dagu. MANISNYA kita! kekekkekkekke..jgn marah Cah!

Ali ridha said...

buang taik lalat korang...jika tak berkenan dihati.hahaha.

Perempuan tolak cinta lelaki baik