Wednesday, December 1, 2010

angry is marah V(-_-)


kelemahan aku adelah aku tak sabar , suka fikir bukan-bukan.
ya..aku mudah marah.kadang-kadang aku terfikir..
semakin aku marah sebenarnya buat aku semakin marah pada sesuatu keadaan itu,
adekah dengan marah itu sungguh menampakkan diriku yang tidak bersyukur ?
nauzubillah.
jauhkanlah aku dari sifat-sifat mazmumah itu,
aku sering diuji dengan kelemahan itu.
dan selalunya ku akan kalah dengan ujian itu,

bila aku marah aku tak sempat fikir.
tapi lepas aku dah reda kemarahan itu ,baru boleh fikir baik buruk dia.
menyesalnya aku ketika itu.
.
kenapa aku nak marah sedangkan aku di pihak yang benar?
kenapa aku nak marah sedangkan dah terang lagi bersuluh itu kesalahan aku ?
dua keadaan yang berbeza. kadang-kadang aku betul ,kadang-kadang aku salah,
tapi kenapa aku ambik pendekatan marah,bengang,takpuashati bila nak tangani masalah itu?

aku rasa aku mudah terima nasihat walaupun aku marah ketika itu..
aku harap sangat ada orang nasihatkan aku masa aku marah tu.
walau sedang bengang, minda aku masih berfungsi menimbang setiap kata kata nasihat itu.
yang penting,tegurlah secara berhikmah.bukanya dengan sindiran.

ya walau ada yang menasihati aku sabarlah echah.
aku akan cakap tak pernah kena memangla seronok cakap.
tapi bila berfikir kembali ada jugak betulnya setiap nasihat itu.

echah,
hidup ini bukanlah untuk melepaskan kemarahan,melepaskan ketidakpuasan.
lepaskan secara berpada-pada.
memang sekarang menahan kemarahan yang amat kuat..
bertahanlah buat macam biasa kerana semakin anda marah semakin dia ketawakan kita.

walaupun macam-macam masalah yang terjadi,tapi bahagia itu selalu ada dimana-mana.
benar,hidup ini pasti ada tangisan di setiap penghujung kebahagiaan.
;)

17 comments :

qylla said...

jangan cepat marah2 ..
nanti cepat tua...hehe

echah mashuri said...

ummi kan dah tua adek.hehehe

Ayuni said...

nk mrh dgn manusia hk xreti baso!

menci mereka.

maCy said...

jgn mara2 nati cepat kedut ;p

echah mashuri said...

yuni~bukan benci mereka benci dia..kann..heee

maCy~xmooo keduttt.hehehe

Amoi MiyaSya said...

hey dear , try to control ur angry okeyh ? :)

Liquid said...

takpela nasib baik x marah pastu jadi ijau pastu jadi hulk. takut incek liquid eheh

echah mashuri said...

amoi~tnks dear..heee...sedang mengkontrol;)

en liquid.~~heheheh....cpt r jadi hluk nk tgk neh..heheeheh

echah mashuri said...

amoi~tnks dear..heee...sedang mengkontrol;)

en liquid.~~heheheh....cpt r jadi hluk nk tgk neh..heheeheh

Encik Gorilla said...

echah... ko.. jgn... jgn.... apa2kan aku ye.... aku.. aku ...lalu je....

ko marahlah org lain ye...

assalamualaikum.... bye..

echah mashuri said...

abg joni..ahahha....wsalam...jangan la tkut sgt bro..ak makan nasi je..hik9

Un Phat Lee said...

sedih gua baca kisah lu nih

mario said...

tak pernah kena memangla seronok cakap....ekeke ayat ni plg best..

byk2kn senyum...

echah mashuri said...

un..~~kisah ape lak bro..hahaah..jgn ngis wehh.

rio~ahhaha..sllu lau mrh ak guna ayt tu..hikihk

M a W a D D a H said...

suka ayat echah yg last skali..
xmo marah2 k echah..skali skale xpe...hehe

soffea said...

huhu.. echah. sis pon mcm tu gak.. cpt betul nak marah. darah muda kot. eh. tibe2 salahkan darah muda. haha.. sbb tu kalo dlm kelas, ade je tak siap keje, mmg nak marah. tapi marah btempat la. hehe..

nway, jom la kite sama2 jd cool je.. sis pon nk buang sifat ni. huhu.

echah mashuri said...

adah~ye2 dear..xmarah dah..hikhik

sis soffea~HAHA..tula..tapi mrah bertempat..cool.haishh susah nak jadi cool sis..;p cmno?