Monday, November 1, 2010

red warrior dah balik

petang tadi semua muka blur-blur berhibenasi sebab hujan seharian semalam..
bangun untuk cari nasi sajelah..jasmani aje..rohani per cite?
pukul 3 macam pkul 7 pagi...ohhh...what the heaaven!
bila dah bangun lewat otak semua dah tepu..
tetiba nak pegi KB tanpa sebab musabab yang munasarawak..

lepas tuh kan..tengok ramai gile orang-orang duk tepi-tepi jalan bawak-bawak bendera kelantan.
nak kate pilihanraya xkan budak-budak pun ambik port main kempen2.

rupenya ade perarakan geng-geng bas sekolah baru balik bukit jalil..
omaigod...omaigod!ade pemain bola klantan ohhh....wohhh..wohhh...

tetiba aje mood hibernasi itu hilang...
diaorang berarak ramai-ramai..memang besh sangat tengok..
kiteorang suka tengok!semua diaorang tegor..
jalan yang patut dua line jadi 3line dah..
walaupun jammed gila..semua orang bukak cermin keta borak-borak gan keta sebelah..
siap bleh ikat bendera kat tangan keta sebelah..
bukan suku sakat tapi memang dah macam lama kenal!

semua nampak hepi giler..serius sampai kami pun borak ngan orang sebelah...
siap nyanyi lagu olek-olek..*tipu.


aku bangga bila tengok masyarakat macam ni..
*masyarakatt..hahah...bajet cakap cam ketua kampung.
ade tuh ramai gile sengal-sengal ubi..cakap lawak gila sampai gelak guling dengar..hohoh
macam pesta dah aku tengok...
betul lah tu...kelantan memang semangat kenegerian...sapa xsayang tanah tumpah oii..




gila semangat sampai terjulur dari pintu van....uhukkk..bendera bulan xtinggal ok..*maaf aku bukan bulan ye...undi anda rahsia..wakaka..

ni budak-budak duk tepi jalan...ramai lagi aku xsempat snap..teruja sangat kot..hiihi



ohhh...ini gambar tak de kene mengena ngan perarakan tadi..ni pic ak cilok fb member atas member.. walaubagaimanapun,smayang tu wajib..lepas smyang sume bantai la nak cat badan sampai berkilo-kilo pun..eheheh...

tahun lepas ade sahabat aku kutuk yang kalau pegi tengok bola sah-sah xsmayang maghrib..
*lebih tepat lagi dia cakap orang klantan xsmayang tengok final bola..
aku rasa tak betul..jangan la tuding-tuding jari...kita tak tau kan...jangan pandai cakap je..:)

ni badut made in thailand..hahaha...budak kampung aku..AMERIKA oh,.woh..wohh..



yang ni untuk tatapan umum...




video perarakan tadi..sikit aje..haha...diaorang gila hon...tapi serius seronak..kalaulah aku bawak bendera sejibik bleh gak masuk korum perarakan uh..kui..kui..kui...
kite ronda-ronda kotaraya,...hui9...dahtu tengok tak budak cumel lambai2 dalam video tuh...tweett ngat...comel tak?nanti anak aku comel cam dia larh...hik9






20 comments :

Qu azniza ;) said...

wahhhhh..
semangat tooool la.
susah nak cari kat negeri laen.

nas said...

wahh..meriahnyer korang..ader semangat kenegerian...kitorang ni xde a semangat pon....kalau bola sepak kl sekalipon atau jiran terdekat selangor,xteruja pon nak sokong..xmcm kelantan..congratz! 2-1

DuniakuAbstrak said...

mana muka kau echah?

ke kau dah bertukar jadi bendera?

keciwa

tak dapat menatap wajah kau

menatap??

haha

Along Tapa said...

memang orang kelantan semangat kenegerian dia tinggi..betul dowh...tapi kalo kena kelantan murtad lak(taknak ngaku kelantan), memang buat orang dari mana2 negeri jaki tengok dia~~~

Gorengbaek - Tips semasa berbual

Hangit habis dah - Betul ke ek??

d_tieah said...

Echah budak kelate..
Ngee..:)
Aku still xleh trima hkkt n9 kalah..
Uwaaaaaaa..
[Mak tolong!!!!!!]
Hehe..
Pasti aku akn dtg jenguk blog ni sblm aku ke penang..
Insya Allah..
Blog aku akn update kmbali 21.12.10..
Insya Allah ye..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tahniah taun depan merah yng kat sini

HaNTwO said...

tahniah wat pasukan kelantan...tapi pokcik penyokong tegar pasukan selangor heheh..

shameel Iskandar said...

Echah izinkan sy ambik gambar penyokolng kelate dok solat tu yer.

Gomo kelate gomo. Bestnye kalo sy dok kelate boleh tgk perarakan piala malaysia

FyZa said...

kelantan pnya semangat lain cket..hehe..congarst kt klntan sbb mng bola hari 2..hehe

Tomato Gurl's Life said...

semangatnya...tp mmg best!!

Tomato Gurl’s Life

one2paii said...

mmg best kalo negara gua pun smabut camtuh menang pialo

AiDa AzRyN said...

haha~ semangat giler eh?;D

echah mashuri said...

qu~hee...semangat tu penting:P

nas~hehhe....nnti thn depan korang lak...!

ayul~kau nak berastrak disini ke?manatap?:P

echah mashuri said...

long~ha!tu aku stuju...n aku penah jumpe...kunun cakap luai..pdhal rupe2nya org hulu klntan..adoii..

tieah~haha..jangan jadi mcm aku..gatal gak updte..dh jnji xnk updte.:P

brutal~haha...ok..thn depan...tommorow never die

echah mashuri said...

hantow_ok pokcik!thn depan piala bwk balik slangor:)

bro shameel!~okes2...no hal...echah pun cilok gop..ekekeke

fyza~2la..tp org sllu ckp kiteorg jht...:(

cik tom~heee....smgt klntn n tganu lebih kurg sama,hik9

echah mashuri said...

one 2paii~hahaha...negara ko ngra pe?ahahha

aida~tu la pasai

Amir Izzat said...

kawe banggo jd anok Kelate.,.tok sio2 mok ambo dri hok duk d Pahang beranokkan ambo di hospital Tanah Merah...haha

echah mashuri said...

ahhaa.nk suko amir kecek klate:P

zuhanismohamed said...

smangat gila orang kelantan..hehe

mrs jamal said...

wah..hepi sangat dok..kawe siap dok tepi jale lagi..lambai2 ko puak2 ni..