Sunday, November 28, 2010

nasi kangkang

semalam kaklong kepada aim ,kawan baik aku dah selamat menjadi bini orang.
jadi aku , yana dan fieza dan kiah pergilah rumah aim tuh.
macam reunion plak bila kami berlima berkumpul.

selesai selesai mengupdate nasi kedalam perut..
terus je aku g bertandang umah salah seorang kawan yang aku sebutkan tadi..
*identiti dirahsiakan untuk kepentingan nusa dan bangsa.
mak kepada kawan aku ni kalau kiteorang datang memang dia pun join berborak..
sejak dulu lagi mase sekolah-sekolah dulu memang mak dia sporting je borak sekali dengan kiteorang..
topik ape pun dia layan..topik khawin pun on je..HAHA.

pastu aku bertanya la pasal abang kawan aku tu kat mak dia..
abang dia hensem ohhh..sebab tu tanya..
tapi dah khawin..ala..ala...takpela...takpela..

lepas aku tanya tuh mula la mak dia buat sedih..
mak dia cakap abang dia dah tak balik umah sejak mak dia bergaduh ngan bini abang dia tuh..
eh..terkejut gak aku..dah lama la mak dia gaduh..masa cuti sem lepas mak kawan aku ade cerita.
maknanya dah lebih 6 bulan dah,
dah..menantu tuh mulut tak reti jaga.
melawan cakap orang tua je..
dalam gaduh-gaduh tu mak kawan aku cakap ko ni nak penampar ke mulut camtuh..
pastu menantu dia cakap ha..ko nak tampar..tampar la!tampa...pangggg....!!
amek sedas !!!

lepas tuh mak dia cakap mak dia rindu la kat abang kawan aku tuh,,
siap bawak gambar pasport dalam purse..bila rindu bukak tengok..
erm..sedih aku dengar.

mak dia cakap dah pergi tilik bomoh..
amekkkau..bomoh siap...mybe bukan bomoh kot.
dia cakap abang dia dah diberi makan benda kotor..
aku pun tak tau jugak boleh percaya ke benda macam ni..
tapi xmustahil kan ..

tetiba kawan aku cakap pasal cerita fasha sandha yang nasikangkang tuh..
cerita tu aku macam pernah tengok tapi tk ingat bila..
bukak pulak topik nasi kangkang..
pastuh boleh plak kawan aku cakap kalau mee goreng boleh tak buat kangkang..
aku cakap eee..kalau dah nasi kangkang tuh nasila..kalau tak nama mee kangkang,bihun kankang or kuetiaw kangkang lak,.
janganlah buat benda macam tuh,..dosa besar mak kawan aku cakap.

ah..konklusinya...sian kat mak kawan aku tuh...rindu anak jantan dia..
kalau dah berbini pun janganlah lupa famili.
harap dia baliklah...sian mak kawan aku tuh..
aku tengok mak dia dah kurus semacam..alahai....

27 comments :

Ayuni said...

mee kangkang? hehe
oo main kotor ye..

soffea said...

ish.. nauzubillah.. zaman2 maju mcm ni pon still ade yg kurafat kan. huhu. sian mak die..


echah, kalo chicken chop kangkang, ok tak? hahhaa.

Qu azniza ;) said...

haish kesian la. xpatot betoi bt cm tu

echah mashuri said...

ayuni~mu nak ko mee kangkang?hgaga

soffea~tula pasal sis...erkk...xtaula betul x menantu dia bg bnda kotor kt ank dia uh...
erkk....xtrmkn chicken chop lau teringt neh sis,ahaha

qu~ermm..tula...sian mak dia.

fara said...

cian macik tu.
satu ari nnti menantu die akan kene balek jugak kalo die btol2 wat camtu.
mcm cite fasha sandha tu lah.
kite tgk taw cite tu. hehe :)

Encik Gorilla said...

kui kui kui... kuetiew kangkang pon ada... kes si tanggang moden la ni... mmg tak patut...

DuniakuAbstrak said...

sedih bila anak putus hbungan dgn mak ayah

fishbaLL kangkang, ada beran?

tapi echah, kaLau kau kangkang kan makanan aku risau org yang makan tu mati keracunan..hahaha

Cempaka R.Minta said...

hii
cempaka singgah
add cempaka juga ya
hiss nasi apa tu

echah mashuri said...

fara~tula,,,cite tu ase cm penah tgk..sronok2 diaorg brcerita..echah dgr je.psal cite fsha sndha..xingt tgk x..uhuh

bro~haha...tanggang mdenlah..ikut sgt kpala bini..

ayul~adela kalo ko kangkang sendiri..mst ade lah fishball kngkang tuh,,ahhahaha,,,
gila..ko try kangkng lah..hish...gelli ak nk sebut banyk2 kali kang*** neh,
eh..ko masak ye ayul ?npe xbuat popup komen..ak xleh komen blog kauuu...eee...grm btol~

echah mashuri said...

cempaka...nasi kam kam..hahaha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
tentu sedap...sapa nak buatkan untuk gua

diana said...

kesian mak dia..
tapi kita dengar pun dari satu pihak je kan..
pihak yang lagi satu mungkin
ada cerita yang lain..
apa pun si suami tu tak boleh la sampai tak balik jenguk mak.

Mario said...

kesian kat mak dia eh...harap2 tak betul le pasal nasi tu eh...dosa besau tu...lawan mak pun dosa besau jgk...mmm harap2 kita dijauhkan dengan pangai2 camtu eh...

sugar2 kapas strawberry said...

kesian kot kt mummy dia.haihh

maCy said...

kesian meyh~ huu

echah said...

brutal~erkk...xtaulah..haha

kak di~~tula...echah sian tgk mak dia je..sape salah xkisahla...kite sbg ank jgnla smpai buat gtu..heee..

bro rio~hee...pasal tu bukan tuduh akak dia..cuma terkeluar cerita pasal nasi tuh..benda kotor yg dibagi makan tuh xtau la jenis mcm ne..hrp2 bnda ni berakhir gn baek

cik stoberi~~tula...ase sedih gak..nasib bek mak kwn tuh jnios rilek n bleh gelak lagi.

maCY~~tula..erm

Si gadis bunga said...

benda-benda macam yang ini, yang tak nampak ini..sentiasa ada saja kan..
sebab syaitan dah janji sampai kiamat mahu menyesatkan cucu cicit adam.

ntahlah.. mintak dijauhkan segala macam sihir ni.
kita doakan yang terbaik untuk mak kawan echah tu okie?

MiMiEy :) said...

siannye makcik 2.
mak mana x syg kan anak.
prmpuan 2...grrrr.
hahaha

mee kangkang ?
loya tekak

echah mashuri said...

anis..thnks syg...heee..same2 doakan..sian mak dia kerinduan...ermmm

S..U..D..@..I..S said...

eh echah ada lagi keja cam tu la ni....
x baik tu kan...

echah mashuri said...

mimiey~~tula..kecik lagi menjaganya..emm..sian..

sudais.~~entahla sudais..xkonfirm..tula.

cik @!en said...

kesian makcik tu..
memang patot kena penampo pun menantu dia tu... opsss...

and ank dia tu.. ish.. dh lupa syurga agaknya.. huhu..


nauzubillah.. mintak jauh dr segala benda tak elok nie.. amiin..

mR.sYaH said...

sebab slalu guna nasi kalau nak buat kankangkan.. satay kankang ada?? hehe...


apa2 pun doalah byk2 supaya abg dia blik kepangkuan mak dia.

HaNTwO said...

best ke nasi kangkang?? heheheheh

nas said...

ape rase nasik kangkang???
hehehhee..
xpe2 aku tau jerk...
isk3
kejam gak org2 skunk nih...pandai2 letak bende2 kotor dalam nasik...so sick

akubiomed said...

Mak mana tak sayangkan anak. Sejahat mana anak itu tetap anak mak

echah mashuri said...

aien~~tula..lau echah pelempang pakej ngan terajang echah bagi..aghhaahah

syah~hahaha...ko buat sndiri tgk cmne:P

pokcik~~erkk..no komen..;p

nas~~ xpenah trylah.ahhaha

bi0med,,tula..ermm sian,,,