Thursday, October 7, 2010

beri peluang pada hati


hari ini aku beri peluang pada hati..beri peluang pada air mata..biar dia turun..
biar sebak tu aku lepas..selalu aku buat tidak apa-ape..
aku senyum aku ketawa..biar orang kutuk aku..
aku senyapkan aja..aku ingat bila aku diam benda ni akan senyap..
tapi lagi teruk..kamu sesenang hati menghina aku..


aku bukan lemah menerima kutukan..tapi itu sudah keterlaluan..
sedarkah kamu,mengutuk aku sedangkan aku xkenal sangat dengan kamu?
sekadar student 1 batch yang xpernah bertegur sapa..
dan mengutuk aku dalam fb ?
hanya kerana ini?

korang sume kutuk aku macam aku ini hina sangat kan ?
macam aku ni xada perasaan..
ya..bagi kamu aku bakteria..gemuk..hina dina..tapi bagi aku kenapa mengata aku..
sedangkan aku xkenal kamu?
xpenah berbusy body nak mengetahui pasal kamu?
pernah ke aku ganggu hidup kamu?

terima kasih kerana menyedarkan aku betapa mulianya kamu
dan betapa hinanya aku dipandangan kamu...terima kasih..



sungguh tidak berbaloi untuk beri peluang pada hati sedangkan hanya dapat bengkak pada mata..menangis?pasti mereka bersorak gembira dengan air mata kamu echah..ya..mungkin bila kamu lenyap dari muka bumi ini barulah mereka merasa kepuasan berganda..



8 comments :

Along Tapa said...

dunia fb yang sangat aku tak faham....(aku takde fb...percayala..)

Gorengbaek - Aku tak percaya...siot~~

¶A.K.I¶ said...

chah spe dok kaco2 mu ni...
meh add ak...
kte kaco jiwa kte je.. abaikan yg laen

Tomato Gurl's Life said...

laa nape sedih2 je entry ni..be happy yunk..lantak pi la org lain nak ckp pe..

~fisha~ said...

syg!!! tak mau la sedeh2...ok!!. tape biar la diorg2 tu.. diorg tak knl echah kan.. ignore la.. nt diorg dh knl..msti diorg mtk maaf.. tak moo sedeh2 ok.. smile always~~ btw! iqbal is back!heheh

zuhanismohamed said...

jangan lah sedih2 dah echah..happy lah semula..xbest lah macam ni..

MiMiEy :) said...

akk, jgn lah sedih2..
bia kan ape org nak buat kat kita nanti dia dapat balasan di akhirat.

Qu azniza ;) said...

hisk! sape yang brani2 kutuk2 org ni.
kojaq betoi
semoga dapat balasan
nanti sabar ea..
kuatkan semangat

echah mashuri said...

korang sume buat ak makin sedih..sob..sob..sob