Tuesday, March 8, 2011

pujian untuk makcikmakcik sekalian



assalamualaikum.
malam ni entah kenapa belum boleh pejam mata lagi.tapi aku janji.lepas aku publish entri ni aku nak guling-guling sampai tertido.layan lagu jiwang.feeling-feeling.konfirm jap lagi terbongkang lah aku dengan jayanya.heee..

korang tau tak.pujian sebenarnya sebagai satu aura positif dalam tubuh badan manusia.kalo tak caya cuba korang puji orang.op kos kembang semangkuk ah idung dia..heehehe.tapi janganlah kipas sesangat.nampak benor menipunyaaa.huhuh.aku dah lama tak ade orang puji-puji.korang puji aku yang sopan santun ni boleh tak?plzzz!;p.(tiba-tiba rasa nak luku kepala sendiri)

sebenrnya kalau pujian neh boleh mendatangkan faedah gak kat kite.aku adelah sorang mak sedara aku neh.alaaa yang aku penah cerita pada entri dulu.dia neh ade satu penyakit suka dipuji tang masakan.tapi memang sedap pun dia masak.kalau kenduri ke apa.dialah big boss yang tahu berapa-berapa sukatan nak masak ke apa.kira setakat lembu dua tiga ekor tuh adelah sangat senang untuk digulaikan.*tipu.



mase umah aku buat kenduri.aku penah la puji-puji dia malam tuh.sebab apa.sebab nak suruh dia datang masak la.kalau tak puji dia datang gak.tapi lewat dan kurang bersemangat.biase la.akulah pemangkin suruh upkan aura positifnya.hehheeh.

aku: mak do.kalau mak do masak mesti lagi sedap dari orang lain.gulai orang lain buat cair,tak bersantan,
mak do:ye ke?
aku:yela.haritu makcik **** yang buatkan gulai.tak de umphhhhh...
makdo:tapi esok kalau datang lewat mesti makcik **** yang masak.
aku:tula.takpe gak sapa-sapa masak.tapi kalau makdo punya sedap sikit orang nak makan.memang cukup lengkap rasa.
makdo:oke.esok pukul 7 lagi makdo datang masak kat sini.


pehh..see?senang je aku nak bagi dia datang berkenduri rumah aku.keh.keh.keh.aku kipas sikit dah nak datang pukul 7.kalau aku kipas sikit lagi.konfirmmm!!lepas subuh dah tercongok kat dapur umah ak.hehhe.padahal kalau makcik aku yang lain pun aku puji.bukan apa.penat-penat diaorang masak.kita kenalah bagi perangsang.yang penting idup kena adil dan saksama.;p.

11 comments :

Cik Jari said...

haha..i like...

bijak tul ecah amek hati mak do eyh...
kagum2...

Cik TeN10 said...

kahkahkah.. ada udang disebalik me.. betul gak ape ko ckp tu.. kna ada pemangkin utk naikkn semangat !! go echah go !!! tbe2 je haha

lea said...

pandai echah ampu die ye...haha

bunga said...

pandai2..haha.

one2paii said...

betul2..lamo da lu x memuji gua..ape lu cakap?gua cantik?o0o0hhh 1 pujian yang ikhlas dari lu..terima kasih

diana said...

hahaha..
ikhlas ke tak pujian echah tu..
pandai echah ni..
kalau jadi menantu mesti mak mertua hidup penuh dengan pujian je..

Wan Hafisah Collection's said...

Memang Good Job ko cah! sila sila puji makdo lagi, tapi kalau kau puji akak mcm ni, confirm akak tak cayo dah sbb ko dah wat entry ni. hahhaha

nur aisya humaira said...

hahaha...
pandai plak echah cri point ye...:)

KUREKURE COMEL said...

echah..tu namanya bodek...kihkihkih....


mmg pun bila kena puji..mcm terawang awang pulok...hihihi...

echah sorang je..kihkihkih...

Liquid said...

hee betul. orang juz prlukan pujian2 cmtu untuk beliau rasa dihargai hee. tp, puji ngan bodek sama ke..?? hee

d_LA said...

terer rr echah mengampu..hehe..ni akak dah puji dh ni..sile kembang !