Thursday, December 9, 2010

sangka itu.sangka ini.

pernahkah kamu dikena kutukan oleh orang lain sedangkan kamu tidak kenal pun orang yang mengutuk kamu?

atau pernahkah kamu mengutuk orang bila pertama kali tengok dia.kamu dahhh judge dia~~ehwah2 budak neh.muka sombong semacam.haih!aku tak sukalah ngan dia.blacklist dah nama dia dalam kehidupan aku.huh!~tetiba kita hangen sebab kita tengok dia sombong.
mula fikir dia stok-stok budak perasan good-good.geng poyo ataupun kononnye!kononlahhh kan perfect.

atau kamu pernah tak suka seseorang itu sebab kau dengar dari mulut orang lain ?geng-geng mesyuarat tingkap mengutuk tak hengat seorang tu sampai kita pun percaya dengan khabar-khabar tak elok.sebab orang benci dia.kita pun ikut benci dia.ohh..kalau orang terjun bangunan kita pun ikut inalillah lah ye?adodoiii.walaupun dia tak pernah buat salah sebesar zarah pun dengan kita.

pernah tak macam tu.?

tapi.pernahkah kita terfikir kalauuuuu lah kita yang terkena macam tuh.apa perasaan kita.
padahal kita bukan sombong.sejak dari azali lagi kita jenis tak suka senyum..kita suka buat muka selebet,ataupun kita rabun so kalau orang sengih kat kita ia nampak samar-samar dalam gelap malam.tapi sesedap rasa aje orang nak hakimi kita secara menkhinzir buta.sungguh tidak adil untuk kita.!
apa perasaan kita bila orang membenci kita tanpa sebab.sedangkan kita bergaduh dengan orang lain itu bersebab.sedangkan dia tidak tahu akar tunjang cerita sebenar.tiba-tiba seenaknya menyindir kita.ahh..itu sudah lebihhh.

tapi tidakkah kita terfikir,kita tak perlulah marah dan benci pada orang-orang sebegini.sebab dia pun tidak tahu perkara sebenar.dan janganlah down hanya kerana orang membenci kita.bersyukurlah.sekurang-kurangnya kita tahu,kita pun bukan sempurna.dan bukan semua orang suka kita.tapi tak bermakna semua orang benci kita bukan.


sungguh tak dapat nak puaskan hati semua pihak.
kalau kita nak jaga hati semua orang.
esok lusa tetiba check in di hospital bahagia.

12 comments :

maCy said...

hum.. kenapa ni syg ada mslh ke?

echah mashuri said...

eh..xdelah dear.saje je tulis boring2 ni.:)

Linglung said...

org kutuk kita , kita dapat pahala free...eh, ye ke?

mR.sYaH said...

byk kali berasa begitu... dh kdg2 dgr byk kali perangai dia teruk terus rasa benci tp aku mmg xprnh nk sindir2 atau kutuk org tu...

AiDa AzRyN said...

betol tu.. mmg susah nk puaskan ati semua pihak.. adat la tu kan?
saba j la.. be strong k.. :)

Abang Jonni said...

ku sangkakan... panas... berpanjangan....
rupanya gerimis... rupanya gerimis... mengundang.... wowowo..


sabo je lah ye...

M a W a D D a H said...

semua org xsempurna..huhu

Cik Tom said...

semuanya pernah echah..pernah rasa..cam adah ckp manusia ni xperfect...tp kita kena belajar utk jadi org yg baik...sbb kalau terjadi kat kita sendiri mesti sedih kan...

eh echah tukar nama blog ek??over the sky??

YanaMIB said...

pernah rasa mcm ni..ms skool lah..xpernah kenal pn sorg gurl ni..tp asal lalu sebelah dia mesti nk mengutuk..maleh nk layan sbb nnt iq jd rendah mcm dia..so abaikannnn~ hehe...and keep smiling ye ^_^

HaNTwO said...

baik jaga hati sendiri...nampak cam pentingkan diri sendiri tapi tu realitinya kehidupan masa kini..dah xmacam dulu..

diana said...

sekarang pun ada orang kata akak sombong tak suka bergaul..
padahal orang tu tegur akak pun tak pernah.
heheh..
buat tak layan je.
kita lapaq bukan mintk nasik kat umah dia.heheh

echah mashuri said...

linglung~~betul la tuh,heheh.

syah~~hehe..ak pernah je sindir org.org pun pernah je sindir ak.hiihi

aida~~thnks dear.;))