Saturday, December 25, 2010

MENULIS DENGAN HATI ♥

setiap orang ada kelebihan masing-masing,sama jugak dalam menulis blog.ada orang tanya aku kenapa aku berblogging.jawapanya mudah.sebab aku sukalah.ada pulak tanya pertanyaan macam tuh.=_=".kadang-kadang update entah apa-apa pun layannnn je.asal lepas gian untuk menulis.time tengan loading nak publish entry,perghh..time tuh rase puas hati giler.kalau orang komen lagi terharu..wuwuwu..semalam aku ada terbaca satu entry blogger pasal jenis-jenis entry yang blogger tulis.aku setuju sangatlah dengan entri tersebut.
aku cuma nak cakap,apa pun jenis tulisan kita,pasal apa pun isu yang kita bangkitkan asalkan tak menguris hati orang lain,kita tulis jelah.kalau orang terasa tu dah diluar kemampuan kita.sebab kadang-kadang kite tak sedar kita dah buat orang marah.tapi berbaliklah pada pepatah"sape yang makan cili,dielah yang berasap".ye tak?lagipun kadang-kadang kita tulis tuh UMUM,tapi ade orang terasa.tapi tulah risiko berblogging,kalau kita takut kena kutuk,kita tak payah la buat blog.sebab blog ni adelah fikiran dan hati kita yang diterjemahkan kepada penulisan.dan bukan semua orang setuju tentang fikiran kita.macam kita jugak.,bukan semua pendapat orang kita dapat terima bulat-bulat.

kadang-kadang ada blogger yang suka tulis pasal isu semasa,ade yang tak puas hati sebab kita suka tulis berita yang dicopy dari suratkhabar online.tapi bagi aku,itu hak kita nak tentukan entry kita jenis yang macam mana.kadang-kadang tak semua orang yang suka masuk website berita online,mana tahu dia dapat berita tuh dari blog kita,kita dah sebarkan sesuatu yang elok untuk orang lain.selagi ia bermanfaat,aku kira tak salahkan kita menulis benda sebegitu.

kadang-kadang entri kita jenis entri outspoken.lantang bersuara ketidak puasaan kita.menulis tentang cinta,menulis tentang kehidupan.menulis tentang orang lain*mengumpat.hehe.
kadang-kadang niat kita baik,untuk dijadikan iktibar dan pedoman.aku rasa itu lebih membuka mata kita sendiri.itulah kehidupan namanya.kalau nak tulis yang baik-baik saja.aku rasa mustahil!sebab hidup kita bervariasi,kadang-kadang bahagia.kadang-kadang sedih.

macam jugak blogging,kalau hari-hari nak cerita pasal baik-baik saja mesti orang cakap.perghh...hidup dia bahagia je kannn...sebab tuh kalau kita menulis kita kena letakkan keikhlasan yang utama.perghh+macam+gud+gud+je=_="

jangan fikir apa orang kata,kita tulis je apa yang patut.tak patut janganlah kita tulis.hepi-hepi blogging yaaa!;)

12 comments :

kucokelat said...

betoi2.law ada oqg terasa n serang echah, jom ajak geng blogger, serangggggg!!hahahah

Anonymous said...

agree. blogging ni depends on our interest jugak. in minat bola, tiba2 nak tulis pasal masak2 masalah la kan. tp once kita tulis pasal bnda yg kita suka or expert, tulisan tu lebih berkualiti, yg xminat pun boleh jadi minat.

apa pun tulisan yg bervariasi tu terbaik :)

Unknown said...

akak tulis apa je..
tak puas hati pun akak luahkan jugak..
apa saja yang akak rasa boleh di kongsi akak tulis saja..
kalau kita asyik pikir.."eh!tak boleh tulis gini,nanti echah kecik ati.."sampai bila pun kita tak kan berani luahkan pendapat kita.
lagipun itu lah satu sebab kenapa kita ada blog.cuma menulis jangan sampi menghina dan mencarut yang bukan2..kalau nak menghina dan mencarut tulis je dalam diari simpan dalam laci..

Sophie Al-Yahya said...

Sophie tulis je main sesedap rasa. Tapi kalau boleh taknak lah entri yg menceritakan keburukan or marah2 org lain or boleh buat org terguris.tp kalau umum tu xpelaa..heheh..

Myra Arshad said...

betul betul. kita tulis apa yg kita suka :)

NARDtheNERD said...

tulis je apa nak tulisss.
hehe.

:))

ankeljonni said...

aku menulis dgn penuh ketulusan dan pengertian... mencakupi segala aspek2 kehidupan menuju tangga kejayaan abadi....


sekian terima kasih...

zuhanismohamed said...

apa yang terpikir di otak..itu lah yang akan ditulis..zass.. :)

Unknown said...

qu~hahaah...xpyh serang2..ecah g tarik rmbut dye.heheh

maCy~~perghh..komen yg bernas,hehehe..btl tuh dear!variasi is da best!

akak diana~~echah suka la entri2 akak!entri ikhlas,outspoken.berani bersuara.hehe..i loikkeee.;)

Unknown said...

sophie~betul2..sokong ape yg awk ckp tuh.:)

myra~~heheh..ni kan ruang untuk kita.;)

nard~~betul tuh sis.sokong2,

abg joni~~hahah...sengal gilos komen..;p.gelak aku bc.haha

zue~~betul2..asal kite hepi.hehee

Along Tapa said...

variasi tu terbaek...kalo tak kenapa orang pilih astro~~~

mendalam tak komen aku??ahaha

Gorengbaek - Kenali jenis entri dulu kalo nak berblogging

Hangit habis dah - Gila ko!!!Along Nak berenti berblog??!!!

Unknown said...

hahah..sengalllll