Friday, September 24, 2010

ISTIMEWA SUNGGUH HARI NI!


hari ni 24 september kan?
hari yang bersejarah ni..
hari lahir cinta hati aku...
my lovely sis ieyra mashuri..
bukan hari jadi...kenapa ek kalau aku cakap hari jadi mak aku marah?
dia cakap kita xtau kita ni dijadikan bila..
kita tau kita dilahirkan bila je..
2 yang xboleh cakap hari jadi..
erkk?gitu ke...


alang-alang aku dah nak wish ni..
baiklah aku bercerita..
aku rase sangat-sangat bertuah dapat akak macam kak ira!
dialah sorang2nya akak yang aku ade kat muka bumi nan permai ini..
dia akan tolong aku sehabis daya dia..walaupun dia tau aku xkan dapat tolong dia..
aku suka merungut bila dia mintak tolong..
walhal hanya dia suh aku gi beli cili giling peket kat kdai depan umah aku...

arghhh..ape jenis characteristic la yang aku ade ni!

bila aku xda duit aku mesej kat akak aku suh dia tulun cakap kat mak..
tapi dia guna duit dia bagi kat aku...
siap warning lagi jangan cakap kat mak xade duit..
nanti mak bimbang...
aku balik umah jer mintak gak duit kat mak aku..
siap cakap"mok...dok payah r guna duit kak...orang nak duit mak"
mak aku cakap dah nak buat cmne..mana la mak aku tau...

n aku rase dialah pentingkan orang lain dulu dari sendiri...
betul aku xtipu...bukan sebab aku ni adik dia so aku kena puji dia...tidak!

aku ingat lagi..mase kecik-kecik dulu aku tengok akak ak nangis-nangis masa berdoa..
masa tu da belas-belas kot umur
aku xtau nape..aku ke salah?aku curi-curi tengok..pastu aku ingat lagi arwah ayah aku tengok..
terus dia mintak maaf kat akk aku...dia cakap takut dia yang salah...
ape motif aku cakap pasal yang ni?ntahla...tap kalau aku ingat cara dia nangis hati aku akan sebak...=_='


akak...orang harap kak akan dapat segala yang kak hajati sekarang..
dapat kehidupan yang jauh dari keluh-kesah..
dapat suami yang caring,loving n yang penting soleh...
sekarang ni duit xde xdapat nak bagi hadiah...sory eh..hihihih

sayang sayang kakak saya!fullstop..:)

21 comments :

Cik Jari said...

bestnye dapat akak macam tuh...


hepi bday akak...muge doa echah dimakbulkan unt akak tersayang

MiMiEy :) said...

sedih la pulak entry nie.
seronoknye ada kakak.
betul, mak mimie pon x bg ckp hari jadi.

selamat hari lahir ieyra mashuri :)

hamzah ian said...

hehehehe

AiDa AzRyN said...

ep birthday to her.. ;)

iqbalsyarie said...

Ya...moga hubungan akrab dan rapat ini berkekalan sampai bila-bila :)

n@jwamz said...

woOoOo.....cayang kakak kau echah!!
kem pelok cium kat dier yer..hehehe
wish her hepi besday too!
Hepi besday to kak ieyra~lalalala
echah, aku anta tag kat ko nih...hehehe tag merapu meraban:)

NICK IRFAN said...

hppy besdat utk akak awak ye!! semoga panjang umor dan murah rzeki! baik btol akak awak tu pentingkan org lain dari diri dia...

soffea said...

wah.. nak jugak kakak mcm tuu..

hehe. nway, selamat hari lahir ye. moga panjang umur n murah rezeki.. aminnn~

DuniakuAbstrak said...

selamat JADI org akak ecah!

mR.sYaH said...

beruntungkan.. jd kita kenalah menghargai dia selagi dia masih adakan.. :D

saya_arief said...

nanti saye pos kek..
hoho..
;D

S..U..D..@..I..S said...

Ecah kirim salam kat kakak hepi besday too...nasila xda kakak

FyZa said...

hepy besday for her..moga ukhwah kluarga b'kekalan hndaknya..;)

maCy said...

hepi bday buat die meyh ;D

M a W a D D a H said...

sygnye die kat akak die...;)

echah mashuri said...

Cik Jari ~huhu...mmg besh sy dpt dia...dia yg xbesh dpt sy..haha

mimiey~nnti mimiey tggu akk ipar la...heeee..

hmzh~huhuh

aida~tengkiup dear:)

iqbal~PASTI!:)

echah mashuri said...

najwaz~hahaah....aku dah tu dah,,,tengkuip dear..nnti ak wat okeh!:)

irfan~hehe...tgk akak siape..kikiki

sofea~hehe....meh2 nak kite kongsi meh..heeee

echah mashuri said...

najwaz~hahaah....aku dah tu dah,,,tengkuip dear..nnti ak wat okeh!:)

irfan~hehe...tgk akak siape..kikiki

sofea~hehe....meh2 nak kite kongsi meh..heeee

echah mashuri said...

najwaz~hahaah....aku dah tu dah,,,tengkuip dear..nnti ak wat okeh!:)

irfan~hehe...tgk akak siape..kikiki

sofea~hehe....meh2 nak kite kongsi meh..heeee

echah mashuri said...

ayul~jadi orang..haahha...

syah~mesti dan pasti..tapi kdg2 sy ni suka menyusahkan dia..haha

arief~waaa,,,sedapppp..:P

sudais..InSYAALLAH:)

echah mashuri said...

sis fyza~amin...amin..:)

maCy~hehe...tengkiup

adah~heheh...adah pun echah syg ape:)