Wednesday, September 29, 2010

betul..aku rase macam berdendam


betul..kadang-kadang bila aku nak marah..
aku rasa macam berdendam..
aku rasa nak balas balik pada dia..
kalau dia buat hati aku luka berdarah..
aku nak tengok biar hati dia hancurrr!!!

bila suatu hari itu aku dihina..
aku xakan lupa..
bila aku ingat balik aku rasa terluka sangat-sangat..
aku pernah di ingatkan supaya sedar diri..
pernah disedarkan betapa hinanya aku..

tapi..nasib baik aku mudah terpujuk..
aku senang kalo orang nasihat kata ku mula la aku berfikir..
kalo orang x nasihat ntahla ape nak jadi pade aku...

ni antara mesej yang paling terkesan dalam hati aku..
kak nur nie kakak angkat aku mase aku form 1 lagi..
kiteorang duk sekali satu dorm..
dia sayang sume adik2 dalam dorm tu termasuk aku..hekhek..
ye ke syg ni kakak!!?


Chah... Bakpo yah bekeng sngt ni?,,, ;)
^_^
sabar dik...ssh nk sbr tp sabar 2 sbnrnye sgt manis.Lebih manis bila memaafkan orang lain.. Susah Kak nur nak maafkan kesalahan orang lain tapi rasa manis bila dah memaafkan..rasa xpuas hati 2 terus hilang.. Ketahuilah adkku sesunghnya amarah i2 sifat syaitan..ketahuilah adkku syaitan i2 sllu menghasut..ketahuilah adkku syaitan i2 musuh y nyata...sesungguhnya ketahuilah adikku bhwa ALLAH SGT MENYANYANGI mu... Dan ketahuilah kakak mu ini sntiasa menyanyangi mu...


dan aku tersenyum...terima kasih kak nur..terima kasih..
ohh aku rindu sayang kamu kak nur!!bila nak balik malaysia?ku mau dengar gelak tawamu:)

26 comments :

M a W a D D a H said...

tak mo marah2 lagi ea echah..:)

mr.curly said...

xbrp nmpak la echah note msg tu.. same kaler dgn background..sorile, saye ni rabun sikit..hehe

SYaMiLa said...

rasa amarah mmg kena control..tp kadang2 tu terlepas jugak...wakakaka

Mario said...

tak baik dendam...org baik mmg sll org dengki...

¶A.K.I¶ said...

tapi kalu kte xslh..
asik disalahkan....
asik diperhambakan...
perlu ke maafkan??
sampai bila aku nak kena dipijak??

hrrmmmm

Tomato Gurl's Life said...

jangan marah echah..nati cepat tue...ekekee

AiDa AzRyN said...

namo marah k... smile please~ :)

hamzah ian said...

rilek2..

mahira oya said...

baguslah jgn berdendam..

Kuman Chaos said...

sabaq-sabaq... bebawak bersabaq eheh

kuman "bohong putih .." Entry

echah mashuri said...

adah~xmarah xmarah:)

br curly~hheheh...baru echah prasan:P

syamila~tu la...tp sllu wt derk je..tp kalo jmpe prg yg kite mrh tu meruap2 mrh dia..hehe

bro rio~xdendam dah..hehe

echah mashuri said...

aki~ishhh...ignorekan dia..ingt dia tinggi boleh pijak kite?

cik tom~xmrh pn dear:)

aida~tnxs..^____^

hamzah~oke bro!

mahira~xdendam x..heeee

kuman~tengkiup..:)

manje said...

salam kenal echah

um maaf tu indah!
ia buat jiwa kita jd sgt tenang...

MiMiEy :) said...

mimie pon macam akk.
selalu sakit hati.
bila org buat kita mcm 2, rasa nak berdendam.
tp x sampai hati..
huhuhu..
sabar je lah akk

echah mashuri said...

manja~hehe.yeayyy!dpt kwn baru ag..hak9...ye..fogive n foget...tp bleh ke?urmmm

mimiey~haha...btol2...xsmpai ati nk buat dajal!

saya_arief said...

echah marah xtakot pown..
;p

NICK IRFAN said...

kenapa marah2 ni echah??

✿nenek moden✿ said...

echah..org ni..slalu tak puas ati dengan kita..lantak je kat dorun k tu...

echah mashuri said...

arief~hhahah....yela xtkut..:P

irfn~xmrhla...heee

nekmo~tu laa...xboleh nk puaskn ati sume org..

mR.sYaH said...

aku pun selalu mcm tu tp xde org pun nk nasihat aku.. huhuhu..

nas said...

eh,template baru lagi ker??
hehhehehehee
dia?? dia tue lelaki ke perempuan???
huhu
mesti lelaki kan?
saba jela ek....
huhu

echah mashuri said...

nas..haha..dia tu umum..huhuh

n@jwamz said...

eishhhhh sape buat my dear marah nii...ehehehehehe
dear, buang perasaan dendam jauh-jauh..bila dihina or dikritik,
kuatkan jiwa,jadilah laksana batu karang, tetap teguh(diam) biar badai melanda..jgn rase nak marah or berdendam kerana tu tabiat syaitan...
be strong...sebab jika kita t'pengaruh dgn hinaan dorg,tu bermakna dorg berjaye mngotori jiwa kita dgn sifat2 keji...(^_^)

soffea said...

kdg2 susah gak nak didik hati n diri jadi pemaaf n tidak berdendam. tp depends on others la kan.. yg penting, sntiase cuba mperbaiki diri. insyaAllah...

i pon sdg cuba untuk tidak selalu berdendam. hehe.

echah mashuri said...

najwa!suka komen ko dear!tanxssss...really apprciate tats!~

soffea~2 la dear..cube utk maafkan org len:)

echah mashuri said...

najwa!suka komen ko dear!tanxssss...really apprciate tats!~

soffea~2 la dear..cube utk maafkan org len:)