Friday, September 3, 2010

aku ingin menjadi kakak yang baik

mengapa saya lama tak hupdate blog?ini kerana aku sudah berada di rumah kesayangan..
hihih...home sweet n sour home!
bile aku dok umah al-maklumlah susah nak jejak kasih gan kalian..
harap kalian tidak melupakan aku ya!:(
kalian..aku rindu sama kalian semua..

oh..stop2...no hard feeling echah!
nanti line ok tungguuuu kedatangan ku beraya di blog kalian..heee...

berbalik kepada tajuk cerita...biaselah kalo aku balik watak utama dalam blog ni..
mestilah adik aku ika...
tp kadang2 budak ni otak dia lebih tulus dari kita kan..?otak ke hati tulus eh?
balik ni dia selalu aje ucap TERIMA KASIH..
TERIMA KASIH..
dan2 aje aku suruh dia ambik sos untuk aku..dia cakap TERIMA KASIH KAK!
nampak ayat macam makan dalammm kan...ade ke aku suruh dia tp dia cakap terima kasih?
aku ni pelik la...kenapa dia selalu cakap terima kasih..toce2!
tapi bile kite fikir balik..kite ni jarang kan ucap terima kasih..maaf..
sebab mungkin kita rase malu,segan...tapi bila budak pun reti berfikir..
haruslah aku renung2kan jugak...

lepas tu mulalah aku rasa bangga beradik kan zulaikha!
so aku pun haruslah menjadi kakak yang baik jugak..
malam tadi aku pakaikan dia selendang...aku puji lebih kurang agar dia bertudung nanti raya nanti...

dan selepas aku pakaikan dia tudung....boleh plak dia cakap...kak!RAKAM ADIK KEJAP KAK...RAKAM!
dan inilah jadinya.....







aku terdiam dan terpaku......adekah aku xdapat menjadi kakak yang baik bila berdepan dengan adik yang begini?


27 comments :

Cik Jari said...

hehe...bijak beno ika tuh...

takpe2,aisyah tentu buleh jadi kakak yang baik...

ajak ika nyanyi lagu baik2 sayang~~~

ketingting said...

ehem ehem! bagus ea niat niat camtu. nak jadi kakak yang baik. hehe
actually ai kakak yang garang. muahaha

NARDtheNERD said...

i xde adik..
tapi kalau ade i grang kot..
hehe..

MiMiEy :) said...

wah, bagus lah ada adik yg macam 2.
kecik2 dah pandai berterima kasih segala.
adik mimie 22 lelaki. buas nak mampus..
susah2

Mario said...

wah...bagus2...ko mmg kakak yg baik

zulaikha said...
This comment has been removed by the author.
zulaikha said...

salam..
hahahha... terbaik la..!!


saya pun zulaikha juga.. hehe

d_tieah said...

Ye2 je ko echah..
Baek le sgt kan..
Huhu..
Comel je adik ko cam aku plak aku tengok..
~lalalalala..
[mode:tetibe jadi perasan bila masuk je blog ko]

Tomato Gurl's Life said...

bagus echah..jadilah akak yg baik ek..ehehe..

maCy said...

mane die blaja tu. haha

iqbalsyarie said...

Hihi..menjadi kakak yang baik taklah sesukar drpd menjadi kakak yang sempurna :D

moga sentiasa menjadi yang terbaik,utk org yg baik-baik!
Cayalahh ecah!!!
hehe

TERBARU: Aku bukan Yusuf!

nas said...

wahh,..mst bestkan kalau dpt adek cam tue..
huhu....nape ko ckp sweet n sour home? ape yg masamnyer ea???
boleh aje jd akak yang baik...
ajar adik2 buat bende yang elok n berfaedah..

mR.sYaH said...

hahah.. klaka r adik echah.. mesti ikut akak dia ni.. blehnyer echah..

fiezah91 said...

huhu.. bijak bdk tu.. ngeee

@ien_R@z said...

bagusnye adik echah.. hehe


klaka la vidio tu.. adoyai.. sakan ya menari.. hehe

DuniakuAbstrak said...

adeh..comel nya la adik ko...

ok turn ko plak beraksi goyang2 joget2 maut..

ada berani?

hahaha

zuhanismohamed said...

pandai nya ika gelek..hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ika terbaek

HaNTwO said...

bestnya ade adik...

ASaDa RyutaRo said...

erkk.. mana dia belajar bergelek ni? dahsyat...

jijie junsu said...

cet2~kat umah sewa echah jadik adik lak ye!

FyZa said...

hehe pandainya dia..comey ja kecik2 pakai tudung..
insyaAllah dear..sy doakan yg t'baek utk kamu..;)

Haw said...

aminnnn!!!

✿nenek moden✿ said...

adoila...gelek dia..heheheheh....echah..ko ajo dia ke??hahaha

diana said...

wah...comey la dia..

Liquid said...

uhu betul2. org skrg susah benar nk ckp terima kasih, sombong betul uhu.
waa comey itu budak hee.

-jalan2 lalalala~

NICK IRFAN said...

hehehe bijak btol adik awk ni... hehe