Tuesday, March 8, 2011

hampir terjerumus

assalamualaikum.

tadi masa dalam kelas aku rasa tak sedap perut.sakit belakang.mengantuk.entah kenapa.ni aku pasti kerja syaitonnn.kalau time nak belajar.nak fokus.macam-macam terjadi.tu belum pakej aku berangan sampai kelangit ke tujuh.eh.aku punn macam dah tak tahan dah.ajak yuni pegi tandas.tapi rase demand.nak pegi tandas library.maklumlah.tandas sejuk.aircond dimana-mana.selesa dan menjamin kepuasan anda.

keluar je tandas aku tengok yuni di penjuru meja library.tengah khusyuk membaca,aku cakap kat yuni.kita lepak sini dulu.kalau masuk kelas pun bukan ade apa.lec duk cakap pasal assignment je.yuni angguk-angguk sambil mata dia fokus pada buku yang dibaca.aku pun terpandang buku yang di baca si yuni.aku terkedu tengok tajuknya.-->HIMPUNAN HADIS-HADIS SAHIH.aku terkedu.aku pandang yuni.dia senyum.lepas tuh cakap.err.aku main ambik je sebab rak buku jenis hadis nih blakang aku je.


aku pun rasa bangga.kawan aku dengan khusyuk baca himpunan hadis tuh.dia sempat cakap.chah.dah lama tak baca ilmiah-ilmiah camni.aku pun terus dengan separa keinsafan ambik jugak sebijik buku.bila terpandang tajuk.75 DOSA-DOSA BESAR.rasa mengeletar mahu mengambil buku tuh.tapi aku gagahkan jua.

tapi aku tak baca lama.insaf sekejap.terus tutup buku dan bangun meninggalkan ayuni dibelakang.sedar.ponteng itu berdosa juga.tidak mahukan ilmu.niat untuk lepak sejam dua aku lupakan.

walau langkah aku laju.kerana jarak kelas dengan library agak jauh.ayuni sempat berlari anak dan mendapatkan aku.perjalanan aku ke kelas dengan ayuni di isi dengan perbincangan hadis-hadis yang dibaca itu.sempat jugak ayuni selitkan cerita teladan yang dibaca.

#tiba-tiba aku rase entri ni hiperbolanya terlebih-_-

19 comments :

zati embong said...

bagusnya kawan echah.seriously O.o

Unknown said...

@zati embong
cehh...tu pn tr bc je.klau idak kepala ponteng gak ;p

Cik TeN10 said...

ada hikmah gak ko ajk g toilet kt library tuh.. kl x xde la mmbr ko terbca buku tu kan.. hihi (>.<)

Tieah Madian said...

Wah2, kalau lah aku seperti kawan kau itu..
Alangkah bahagianya..
Aku cuma suka dgr ceramah jek, tapi nak membaca tu tersangatlah malas..


Entry Terbaru 1 : Tiket Free Ke Konsert Hore Hore Aznil ; Terima Kasih Nuffnang
Entry Terbaru 2 : Surat Kepada 3 Golongan "Wanita"

Unknown said...

perenggan last tu macam malas je akak
nak percaya..

hahahha

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

babe..jgn makn byk2...

MR. SYAH said...

haha.. bgus betul port nk ponteng kelas... aku pun dh lama xbaca buku2 mcm tu.. asyik baca blog jer.. ehhe..

Unknown said...

aku dah khatam dh bace buku tu

Puan Besar Shag Yahaya said...

Ada hikmah bagi setiap yang berlaki kan sayam ;D

KUREKURE COMEL said...

hehehe....nsib baik cepat tersedar dari kepontengan.....


bagus2.....pelajar contoh..hahaha...

M a W a D D a H said...

dah sedar sikit tu dah cukup bagus...:)

Keyyah said...

port lepak yg best... siap aircond lg..hehe

ankeljonni said...

Lain kali lepaklah kat shopping complex... huhuhuhu..

Nur Liyana said...

huhu..tue la...kadangkala yana pun rasa lama tk baca buku cmtue..huk3


jemput ke blog yana!!!!

aLya maNip said...

tu namanya petunjuk la echah..hehe
petunjuk tak bagi ponteng..ngee

noa said...

ko ni.....
buat aku syahdu la pepagi ni


ENTRY HOT : Senyum ^_^

Khaisya said...

jgn ponteng2... g masuk kelas skang.. :)

Raji and Yeen said...

tu lah baik btol kawan kau
contohilah kwn kau =.=
smpt lgi pergi library owh time tgh klass
hebat btol
hak2

Duniakuabstrak said...

Entri yang damai..