Thursday, January 20, 2011

dapat 3 BE :) thanks nuffnang

kalau korang dengar aku tulis macam ni :

perghh.semalam aku seronak sangat weh,first time dapat BE..BE ko BE.yang semua blogger semalaya ini dambakan.ehss!aku pun dapat.kira macam nuffnang nih pandang jugak laaaa blog aku.berbulan-bulan tunggu BE nih.aku suka sangat weh.rase nak melompat.jakun gila kann?tapi aku tak kira.aku hepi je!mekasih nuffnang!!

tapiii..sayanggg...aku tak perasankan BE tuh.jadik aku tak kisah pun.jarang bukak akaun nuffnang.jadi dalam sehari dia dah jadi metered dahhh....alhamdulillah.kalau dah metered nanti aku boleh cashoutttkannn...setakat nak pakai blekberyiii tuh dapat ah hujung bulan ni.sebab hapeee..sebab bila BE dah jadi ME.dapat pulak BE baru macam ganti BE tuh.melompattt balikkklah pulakk aku .aku tutup akaun.tak sampai beberapa masa kemudian.aku tengok lekat pulakk BE dan dah jadi 2 BE.perghhh..seronakk la..3 BE dalam 2 hari saja.

untuk blogger baru macam aku rasa kembang lobang idung akuh!seronokk kann..

tapiii..sebenarnyaaa tuh kalauuu aku cerita kan mesti blogger-blogger baru newbie macam aku nih.yang tak pernah dapat BE rasa macam nak naikkan visitor biar dapat BE.cari entri-entri superb.pasal artis berbikini.dan segala gosip.tapii..itu kalau aku cakap camtuh kann..

tapi hakikatnyaaa
.
.
.
.
.
.
.
korang clik la kalau nak biar jadi gedabak dan montel yeeeee.tengok berapa angka juta yang aku dapat.

sebenarnya kadang-kadang bukan senang nak dapat BE kann,tapi bukan senang jugak nak maintan visitor.kalau kita terlebih fikir pasal ni.kita akan jadi terlalu mengejar trafik.sampai sanggup menipu.jangan sebab seronok dengar orang dapat BE so kita terlalu mengejarnya sampai keseronokan dan kepuasan berblog terabai.

aku setuju dengan pendapat fariq nih dalam entri ini.jangan terlalu mengharap.yang penting kepuasan diri sendiri dan keikhlasan dalam berblog.duit tuh akan datang sendiri kalau kita ikhlas dan niat yang baik:)

tapi janganlah sebab alasan ikhlas so kita tak nak pasang iklan nuffnang.biarlah.sambil-sambil kita berblog sambil dapat pendapatan sampingan.menyelam sambil telan air.bukan ke bagus:)

*aku bukan tak bersyukur sebab dapat 9sen tuh,duit jugak kan.ingat senang ke nak dapat duit orang.credit untuk nuffnang.thnks nuff.tapi aku cuma nak sampaikan apa yang aku rasa.


21 comments :

diana said...

agak lama la akak tak buka nuff ni..
esok nak check la..
mintak2 ada..
boleh beli strawberry..

Zaer!! said...

Yeahh!! Tahniah echah! manyak oooo!hehehe

echah mashuri said...

akak diana~heee.echah nk beli choki2 pn xlepas.

zaer~haha..kurang gak bwnyeee..duk cmtuh gak BE nih.malas.heee

Fariq said...

erk,, takde batuk2 tau,, cuma rasa nak demam terus je ni,, rupanya ade org panggil suruh komen,, ngeh,,

papepon thniah la dpt BE,, aku ni pon taktau la nuffnang nak bagi lagi ke tak.. huhu

iwan_dextrous said...

hihi..ok r dri x ad kn

Katak Gomok Sulie said...

nuff kiter pon cam anda..joom kelik2 nuff..haha..

xcyber said...

tahniah2..
nanti leh blanje mkn

AiDa AzRyN said...

aida smp skrg xdpt be lg.. huhu.. *Nangis*

Jejaka Terhangat said...

hehe..nuff kasi tak ikhlas kot..saje bg harapan tinggi kat bloggers..haiyakk..

Kenapa Aku Terketar Bila Tengok Perempuan Seksi?.

PuanBee said...

tahniah sekali dapat 3 BE...rezeki2..tumpang gumbira jer..hikss

Liquid said...

leh la blanje neh eheheeh

YanaMIB said...

tips lg..bila buat entry psl nuff kn, backlink kn skali nama nuffnang tu ke web dorg...biar dorg tau dari mana org bukak web dorg...lg cerah la peluang nk dpt BE lagi dan lagi dan lagiiii...


err tu yg kita buat la kn..it works!! ^_^

HaNTwO said...

Pokcik punya BE dah xde...nuffnang ni kedekut gile..

maCy said...

macy pn agree sal tu. i mean psg nuffnang xsmstinye gila duet. act macy ta suka org ckp xnk psg takot bloging ta ikhlas. selam smbil teguk air. thats cerdik~

nora said...

ko ada affair ngan en.Nuff ke pe ni, skali 3 dia bg

soffea said...

echah.. sis tak paham BE BE nih. haih... hehehee. kuno tak saye?

gigi rongak said...

dia dah dapat be.. ehem2..blh blanja lps ni.haha.. tahniah2

rossoneri said...

bagi blogger biasa2 macam kita nih, BE tu xada apa sangat...lol...lain lah blogger traffik gempak tuh, banyak woo dapat..

d_tieah said...

Wah..
Best lah..
Boleh belanja aku mkn kfc ni..

d_tieah said...

Tranformasi blog echah dah ade button like..
I like..

d_LA said...

9 sen pun 9sen la chah..kita ada hak tuk dpt income dr nuffnang sbb kite dh bg dia wat iklan kat blog kita kan tp yerlah jgnlah smpai giler trafik smpai wat en3 bukan2..tol tak..idup echah!hehe