Saturday, October 15, 2011

repost.

hidup ini bukanlah hanya untuk ketawa.bukan hanya untuk mempamerkan sebaris senyuman.
benar.hidup ini aku akui bukanlah hanya untuk suka-suka.akan ada suatu hari hidup ini akan diduga dengan sesuatu yang tak terjangka.ujian yang tandanya ALLAH masih menyayangi kita.masih mahu kita meminta padaNYA.




padamlah lelahmu,sendumu dengan sebaris senyuman luhur.walau ia senyuman yang perit dan sederhana,tapi tersimpan makna yang luar biasa.terubat sedikit kelukaan dijiwa.percayalah.walau tidak banyak membantu,namun ia masih dapat mententeramkan sekeping jiwa.

namun kita akui.senyum sudah hilang dengan bertambahnya sifat keangkuhan.sudah jarang kita temui sebaris senyuman yang tulus dan hangat.kadang-kadang hanya melihat senyuman sinis yang memberi perasaan tidak tenang pada orang lain.

hapuskan senyuman sinis itu diwajahmu.gantikan ia dengan senyuman baru.senyuman penuh kehangatan,senyuman yang membangkitkan kegirangan.hidup ini adalah keindahan bagi orang yang tidak beremosi.

senyuman sebenarnya umpama anugerah teristimewa dari ALLAH .senyuman mampu menonjolkan kelebihanmu dengan lebih nyata.Mempamerkan sekeping hati yang lebih ikhlas.Alangkah indahnya jika dunia ini dihiasi gelak dan tawa dari dipenuhi dengan duka dan durjana.

senyumlah bila terluka.senyumlah bila derita.selagi mana tidak menyalahgunakan senyuman itu.biarkanlah ia meniti di bibir kita.

senyum itu mudah.senyum itu indah.senyum itu senang sekali ditemui asal bersih jiwanya.senyum itu ibadah,senyum itu anugerah," maka tersenyumlah."=)